Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Το πρώτο μεγάλης κλίμακας τούνελ πλοίων, θα είναι σύντομα γεγονός στη Νορβηγία…

Η χερσόνησος του Stad είναι το πιο επικίνδυνο σημείο για τα πλοία που προσεγγίζουν τις Νορβηγικές ακτές. Η κυβέρνηση θέλει να προλάβει πιθανά ατυχήματα με ένα εντυπωσιακό τούνελ πλοίων.
Εδώ και αιώνες, οι Νορβηγοί γνωρίζουν καλά τι σημαίνει να περνάς με πλοίο από τη χερσόνησο του Stad. Μανιασμένα κύματα, θυελλώδεις άνεμοι και απόκρημνα βράχια, έτοιμα να καταστρέψουν όποιον τολμήσει να πλησιάσει. Ένα σημείο στο χάρτη που έκανε μέχρι και τους ατρόμητους Vikings να τρέμουν στην ιδέα. Εκεί που προσκυνώντας στην ασύγκριτη δύναμη της φύσης, σήκωναν τα καράβια στα χέρια και τα οδηγούσαν στην πίσω πλευρά της χερσονήσου, από την ξηρά.

Από το 1870, διάφοροι έψαξαν να βρουν μια λύση για το πρόβλημα της Stad. Ιδέες και προτάσεις, άλλες λογικές, πολλές απίθανες, έφταναν συχνά στα ανάκτορα ή στα υπουργικά γραφεία. Καμία δεν κατάφερε να πάρει την τελική έγκριση για την υλοποίησή της, μεταφέροντας το πρόβλημα αποκλειστικά στις πλάτες αυτών που το ζούσαν πάντα. Στους ντόπιους.

Μέχρι που έφτασε η στιγμή να γίνει ένα όνειρο αιώνων, πραγματικότητα. Ένα τούνελ που θα παρακάμπτει τον κύκλο της χερσονήσου και περνάει με ασφάλεια τα πλοία  από τον κόλπο του Selje στην ήρεμη ανατολική πλευρά, ανάμεσα στα φιόρδ, για να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς το Fiska και το Aram. Ένα έργο που όμοιό του δεν υπάρχει σε κανένα σημείο του πλανήτη, με 1.7 χιλιόμετρα μήκος και 50 μέτρα ύψος, ικανό να δέχεται 90 με 120 πλοία κάθε μέρα.

Η κυβέρνηση της Νορβηγίας δεσμεύτηκε να προικοδοτήσει το τούνελ με τα 110 από τα 260 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωσή του. Το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από ιδιώτες και Ευρωπαικά προγράμματα και η έναρξη των εργασιών τοποθετείται μέσα στο 2019.Σύμφωνα με κρατικούς εκπροσώπους, το έργο θα είναι απόλυτα συμβατό και αρμονικό με το ιδιαίτερο περιβάλλον της περιοχής. Στα σχέδια υπάρχει πρόβλεψη γέφυρας όπου θα μπορέσει να μετατρέψει την έξοδο του τούνελ σε τουριστική ατραξιόν, καλύπτοντας με τον τρόπο αυτό μελλοντικά έξοδα συντήρησης.

Το εντυπωσιακό project έχει αναλάβει το αρχιτεκτονικό γραφείο Snohetta, το οποίο αποστέλλοντας μακέτες και φωτογραφίες για τη μορφή που θα έχει η περιοχή με το τέλος των εργασιών, προσπαθεί να πείσει τους αρμόδιους υπουργούς να δουν ακόμα πιο ζεστά το θέμα.

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button