Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου : Τέχνη στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Εικόνες χαράς και ελπίδας με έργα τέχνης, installation και video mapping, προσφέρει στο κοινό του το 61ο ΦΚΘ κατά την διάρκεια των μικρών βολτών για άσκηση, ψώνια ή κάλυψη των βασικών αναγκών στις δύσκολες μέρες που όλοι βιώνουμε…

Οσοι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, αυτή την δύσκολη περίοδο, τύχει να βρεθούν στην προβλήτα 1 του Λιμανιού Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στον Πρώην Βρεφονηπιακό Σταθμό της πόλης, θα αντικρύσουν ένα μεγάλο κτίριο του οποίου τα τζάμια είναι καλυμμένα με πολύχρωμες διαφάνειες.

Καθότι φωτίζονται από μέσα, τα τζάμια «παράγουν» ένα πολύχρωμο φως, που όταν νυχτώνει είναι ορατό από όλο το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την εγκατάσταση The Glasshouse Project που το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανέθεσε στον καλλιτέχνη Νίκο Ράκκα, στο πλαίσιο των εικαστικών δρώμενων που και εφέτος, παρά τις δύσκολες συνθήκες του εγκλεισμού, ο θεσμός, με θέρμη υποστηρίζει.

Αρχή με Γιώργο Σεφέρη

Ας σημειωθεί δε, ότι μέσα στον πρώην Βρεφονηπιακό Σταθμό, έχει τοποθετηθεί ένας φωτεινός πίνακας, πάνω στον οποίο κάθε μέρα ο κόσμος θα διαβάζει στίχους, ποιήματα, ή μικρά κείμενα. Η αρχή έγινε με στίχους του Γιώργου Σεφέρη (Είτε βραδιάζει/ είτε φέγγει/ μένει λευκό/ το γιασεμί), ενώ τη Δευτέρα 9/11 σειρά είχαν στίχοι του Ιερομόναχου Συμεών (Από σταγόνες/ έστρωσε η ελπίδα/ κλίνη δροσιάς.) Η αγάπη του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΦΚΘ Ορέστη Ανδρεαδάκη, είναι εξάλλου γνωστή.

Η κεντρική θεματική του 61ου Φεστιβάλ εφέτος λέγεται «Οικειότητα: μια σύγχρονη τυραννία», μια ιδέα που «γεννήθηκε» από το βιβλίο του Ρίτσαρντ Σένετ «Η τυραννία της οικειότητας» (εκδόσεις Νεφέλη) «και από την ανάγκη επανοικειοποίησης του δημόσιου χώρου» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του το φεστιβάλ. «Με την πανδημία, στραφήκαμε στην ιδιωτική κατανάλωση της τέχνης, η οποία είναι απαραίτητο να βρει τη θέση της στον δημόσιο χώρο».

Σε αυτό το πλαίσιο, το Φεστιβάλ ανέθεσε και εφέτος σε 12 νέους Ελληνες εικαστικούς να δουν ο καθένας από μια ταινία του Διαγωνιστικού τμήματος και να φιλοτεχνήσουν ένα έργο εμπνευσμένο από αυτήν. Αυτή η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (ΜΟΜus), με την υποστήριξη του Outset Contemporary Art Fund Greece. Οπως κάθε χρόνο εδώ και μερικά χρόνια, επρόκειτο να παρουσιαστεί στο MOMus – Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης).

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις με την πανδημία όμως, η έκθεση πραγματοποιείται σε ανοιχτούς χώρους της Θεσσαλονίκης, όπως είχε προβλεφθεί. Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν σε αυτή την έκθεση είναι οι Ιλεάνα Αρναούτου, Μαρία Βαρελά, Ζωή Γαϊτανίδου, Πέτρος Ευσταθιάδης, Ιάσονας Καμπάνης, Βασίλης Καρούκ, Αριστείδης Λάππας, Ηλιοδώρα Μαργέλλου, Ιάσονας Μέγκουλας, Μαργαρίτα Μποφιλίου, Πάολα Παλαβίδη και Σοφία Ροζάκη.

«Γεγονότα Συντελεσμένου Μέλλοντος»

Ένα άλλο δρώμενο είναι οι φωτογραφίες από τη βιντεοεγκατάσταση του Γιώργου Δρίβα, «Γεγονότα Συντελεσμένου Μέλλοντος», στρέφουν το βλέμμα μας στη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, την επιστήμη, την τεχνολογία και τον χρόνο. Εχουν τυπωθεί σε banner και εκτίθενται στο Λιμάνι, όπως και τα έργα των 12 εικαστικών.

Τέλος, αποκλειστικά για το 61ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, η καλλιτέχνης Όλγα Σφέτσα σχεδίασε μια οπτική εγκατάσταση στην προβλήτα του λιμανιού, σε δύο όψεις του αντλιοστασίου (3D projection mapping installation). Για όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, η οπτική εγκατάσταση θα αναπαράγει εικόνες από τις ταινίες και τις δράσεις του Φεστιβάλ πάνω στις επιφάνειες της όψης του κτιρίου.

tovima.gr

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button