Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Η μυστηριώδης εξαφάνιση της πτήσης MH370 και οι επικρατέστερες θεωρίες 

Έξι χρόνια έχουν περάσει από τότε που το Boeing 777 της Malaysia Airlines απογειώθηκε από το διεθνές αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στην Μαλαισία με κατεύθυνση προς το διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνο στην Κίνα και εξαφανίστηκε για πάντα. Ακόμη και σήμερα η υπόθεση αυτή αποτελεί ένα μυστήριο και κανείς δεν έχει καταφέρει να δώσει μια έγκυρη απάντηση στους συγγενείς των επιβατών της μοιραίας πτήσης.

Η πτήση 370 ήταν προγραμματισμένη νωρίς το πρωί της 8ης Μαρτίου 2014, ενώ η προγραμματισμένη διάρκεια της πτήσης ήταν 5 ώρες και 34 λεπτά και το αεροσκάφος μετέφερε συνολικά 49.100 κιλά καυσίμου, που παρείχαν αυτονομία πτήσης 7 ωρών και 31 λεπτών.

Στο αεροπλάνο επέβαιναν 227 επιβάτες από 15 χώρες, καθώς και 12 μέλη πληρώματος, ενώ ο κυβερνήτης του αεροσκάφους θεωρούταν ένας από τους πιο έμπειρους με χιλιάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ καλές και το αεροσκάφος είχε άριστη επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου τα πρώτα 40 λεπτά.

Εντελώς ξαφνικά, το σύστημα επικοινωνίας του αεροπλάνου απενεργοποιήθηκε. Λίγα λεπτά αργότερα το δορυφορικό σύστημα εντοπισμού επανενεργοποιήθηκε. Υπήρχε όμως ένα κενό επικοινωνίας περίπου 3 λεπτών από τη στιγμή που το αεροπλάνο βγήκε από τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας και μέχρι να εντοπιστεί από τον επόμενο πύργο ελέγχου.

Ο κυβερνήτης ενός άλλου αεροσκάφους επιχείρησε να επικοινωνήσει με το πλήρωμα της Πτήσης 370 “λίγο μετά τις 01:30” χρησιμοποιώντας τη διεθνή συχνότητα κινδύνου, για να αναμεταδώσει το αίτημα του βιετναμέζικου ΕΕΚ να επικοινωνήσει το πλήρωμα της Πτήσης 370 μαζί του.

Ο κυβερνήτης είπε ότι ήταν σε θέση να καθιερώσει επικοινωνία, αλλά μπορούσε να ακούσει μόνο “μουρμουρητά” και ηλεκτρικό θόρυβο. Οι κλήσεις που έγιναν στο θάλαμο διακυβέρνησης της Πτήσης 370 στις 02:39 και στις 07:13 έμειναν αναπάντητες, αλλά αναγνωρίστηκαν από τη μονάδα δορυφορικών δεδομένων του αεροσκάφους.

Η πορεία της πτήσης και τα ραντάρ

Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας χρησιμοποιεί ραντάρ, το οποίο βασίζεται σε σήμα που εκπέμπεται από έναν αναμεταδότη σε κάθε αεροσκάφος. Επομένως, ο αναμεταδότης δεν λειτουργούσε πλέον στην Πτήση 370 μετά τις 01:21. Τα τελευταία δεδομένα του αναμεταδότη έδειξαν ότι το αεροσκάφος πετούσε στο καθορισμένο υψόμετρο του επιπέδου πτήσης 350 και ταξίδευε με ταχύτητα 471 κόμβων (872 χλμ/ώρα).Υπήρχαν λίγα σύννεφα γύρω από αυτό το σημείο και καθόλου βροχή ή αστραπές.

Τη στιγμή που ο αναμεταδότης σταμάτησε να λειτουργεί, ένα στρατιωτικό ραντάρ έδειξε την πτήση 370 να στρίβει δεξιά, αλλά στη συνέχεια ξεκίνησε μια αριστερή στροφή προς νοτιοδυτική κατεύθυνση. Επίσης, ένα πολιτικό ραντάρ σε αεροδρόμιο στα βόρεια της Μαλαισίας με ακτίνα 110 χιλιομέτρων ανίχνευσε τέσσερις φορές μεταξύ 01:30:37 και 01:52:35 ένα άγνωστο αεροσκάφος. Το ίχνος του μη αναγνωρισμένου αυτού αεροσκάφους στο πολιτικό ραντάρ είναι «σύμφωνο με εκείνο του στρατιωτικού».

Η τελευταία γνωστή ανίχνευση του αεροσκάφους από ραντάρ έγινε από ένα σημείο κοντά στα όρια της ακτίνας του Μαλαισιανού στρατιωτικού ραντάρ στις 02:22 και σε υψόμετρο 29.500 ποδιών.

Αρκετές χώρες ήταν απρόθυμες να κοινοποιήσουν τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν από τα στρατιωτικά ραντάρ λόγω ευαισθησίας για την αποκάλυψη των δυνατοτήτων τους. Το ραντάρ του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Ινδονησίας δεν καταχώρησε κανένα αεροσκάφος με τον κωδικό αναμεταδότη που χρησιμοποιούνταν από την πτήση 370, παρά το γεγονός ότι το αεροσκάφος ενδέχεται να είχε πετάξει κοντά, ή πάνω, από το βόρειο άκρο της Σουμάτρα.

Η Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ ανίχνευσαν επίσης την πτήση 370 σε ραντάρ πριν ο αναμεταδότης σταματήσει να λειτουργεί. Τα σύμβολα θέσης στο ραντάρ για τον κωδικό αναμεταδότη που χρησιμοποιούσε η πτήση 370 εξαφανίστηκαν αφότου ο αναμεταδότης απενεργοποιήθηκε.

Στις 07:24 οι αρχές της Μαλαισίας ανακοίνωσαν ότι η πτήση αγνοείται. Πιθανολογείται ότι εκείνη την ώρα το αεροπλάνο ήταν ακόμη στον αέρα. Η επικοινωνία με το δορυφόρο διακόπηκε ξανά περίπου στις 8 το πρωί.

Έρευνες εντοπισμού

Ως η πιο δαπανηρή επιχείρηση εντοπισμού στην ιστορία έχει μείνει η έρευνα για την εύρεση της πτήσης 370.
Αρχικά οι έρευνες επικεντρώθηκαν στο νότιο Ινδικό Ωκεανό μία εβδομάδα μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους. Μεταξύ 18 Μαρτίου και 28 Απριλίου, εκατοντάδες πλοία ερεύνησαν μια έκταση 4.600.000 km2. Στη συνέχεια η αναζήτηση μεταφέρθηκε νοτιοδυτικά του Περθ της δυτικής Αυστραλίας.

Στις 17 Ιανουαρίου 2017, η επίσημη αναζήτηση για την πτήση 370 ακυρώθηκε αφού δεν έδωσε κανένα στοιχείο για το αεροσκάφος.

Τον Ιανουάριο του 2018, μια ιδιωτική αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Ocean Infinity συνέχισε την αναζήτηση για την πτήση 370 στην περιοχή των 25.000 km2 με τη χρήση νορβηγικού πλοίου.

Το περίεργο ήταν ότι δεν βρέθηκε ούτε το μαύρο κουτί, καθώς είναι σχετικά αδύνατο να καταστραφεί. Οι συσκευές εντοπισμού του κουτιού δεν έπιασαν κανένα σήμα.

Το 2014 ο πρώην πρωθυπουργός της Μαλαισίας κατηγόρησε ανοιχτά την CIA ότι γνωρίζει ακριβώς τι συνέβη στο αεροσκάφος.

Επικρατέστερες Θεωρίες

 

Αεροπειρατεία 

Είναι πιθανό κάποιος να κατέλαβε το αεροσκάφος και να απενεργοποίησε το  σύστημα εντοπισμού. Στη συνέχεια πιθανόν το οδήγησε σε περιοχή που ήθελε για να εκπληρώσει το σκοπό του.

Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει επιβεβαιωθεί και μάλιστα από κάποιους θεωρείται αδύνατο, καθώς το σύστημα εντοπισμού του συγκεκριμένου αεροσκάφους μπορεί να απενεργοποιείται μόνο από τον πιλότο.

Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δε θα μπορούσε να συμβεί καταλάθος. Οι διακόπτες βρίσκονται σε μια καταπακτή κάτω από το πιλοτήριο.

Πυρκαγιά ή ατύχημα

Ο εν αποστρατεία πιλότος, Christopher Goodfellow λίγο μετά τη δημοσιοποίηση του γεγονότος το 2014 είχε τονίσει πως το δυστύχημα συνέβη εξαιτίας φωτιάς  που ξέσπασε στο πιλοτήριο. Μάλιστα εξηγεί πως η πυρκαγιά επεκτάθηκε στους θαλάμους του πληρώματος αφήνοντας το αεροπλάνο να πετάξει νότια με τον αυτόματο πιλότο.

Ένας άλλος πιλότος, ο Patrick Smith, αμφισβήτησε τη θεωρία αυτή επισημαίνοντας πως το αεροπλάνο δεν θα μπορούσε με τίποτα να συνεχίσει την πορεία του με αυτόματο πιλότο για έξι ολόκληρες ώρες.

Το γεγονός πως το αεροσκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών έκανε στροφή αριστερά 180 μοιρών και ταξίδεψε νότια έως τις δυτικές ακτές της Αυστραλίας όπου και – όπως υπέθεταν – έπεσε στην θάλασσα έχοντας εξαντλήσει όλα τα καύσιμά του εγείρει ακόμα περισσότερα ερωτήματα για το συμβάν.

Έλλειψη οξυγόνου

Η επίσημη θεωρία που έχει υιοθετηθεί μέχρι στιγμής από την κυβέρνηση της Μαλαισίας αλλά και από την αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφαλείας για τις Μεταφορές, είναι ότι τόσο οι επιβάτες όσο και το πλήρωμα της πτήσης δεν άντεξαν λόγω της έλλειψης οξυγόνου.

Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, λίγη ώρα μετά την απογείωση σημειώθηκε ξαφνική αποσυμπίεση στον θάλαμο του πιλοτηρίου. Οι αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο οι πιλότοι, αλλά ενδεχομένως και όλοι οι επιβάτες, να αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα λίγο μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ, το οποίο οδήγησε σε ξαφνική αποσυμπίεση μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους.

Στην περίπτωση αυτή, τόσο το πλήρωμα, όσο και οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης θα έχασαν τις αισθήσεις τους χωρίς να προλάβουν να αντιδράσουν ή να εκπέμψουν σήμα κινδύνου. Στη συνέχεια, το αεροπλάνο θα συνεχίσει με αυτόματο πιλότο μέχρι να εξαντληθεί το καύσιμο.

Το αεροσκάφος όμως είχε περάσει ενδελεχή έλεγχο πριν την πτήση.

Αυτή η θεωρία υποστηρίζεται από την κυβέρνηση της Μαλαισίας και το Αυστραλιανό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB).

Μια σκόπιμη πράξη

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές σε αυτήν την μάλλον άγρια θεωρία συνωμοσίας, αλλά οι περισσότεροι επικεντρώνονται στον Καπετάν Ζαχάρι σκόπιμα να συντρίβει σκόπιμα το αεροπλάνο ή ως μέρος μιας περίεργης ιδέας δολοφονίας-αυτοκτονίας.

Δεν υπήρξε ποτέ καμία απόδειξη ότι ο Ζαχάρι έστρεψε το αεροπλάνο σκόπιμα.

Η οικογένειά του είπε ότι «αγαπούσε τη ζωή» και είχε ένα άψογο ρεκόρ πτήσης.

Η τελευταία παραλλαγή αυτής της ιδέας παρουσιάστηκε από την Independent Group, η οποία πιστεύει ότι ο πιλότος ανέβασε την πτήση στα 40.000 πόδια, ώστε το αεροπλάνο να αποθαρρύνει και οι επιβάτες θα πεθάνουν αργά από ασφυξία πριν το συντρίψει στον Ινδικό Ωκεανό.

Μυστική βάση των ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ διαψεύδουν επισήμως ότι το αεροσκάφος της Malaysian Airlines προσγειώθηκε στην αμερικανική στρατιωτική βάση στο νησί Diego Garcia. Εκπρόσωπος της αμερικάνικης πρεσβείας στη Μαλαισία, με κάθε ευκαιρία, επιχείρησε να διαψεύσει οποιαδήποτε “εμπλοκή” του αμερικάνικου στρατού με την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysian Airlines. Την ίδια στιγμή όμως, μία σελίδα στο Facebook, η οποία θεωρείται ότι είναι η επίσημη σελίδα της βάσης, άναψε φωτιές: Μερικά 24ωρα πριν και μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, ακυρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες πτήσεις για μεταφορά προσωπικού από και προς το Diego Garcia.

Απαγωγή από εξωγήινους

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του CNN και του ORC International, περίπου ένας στους δέκα Αμερικανούς πιστεύουν ότι η εξαφάνιση του Boeing έχει σχέση με τους εξωγήινους. Μάλιστα, από τη στιγμή που Μέσα Ενημέρωσης από την Κίνα επέμεναν ότι τα κινητά τηλέφωνα συγκεκριμένων επιβατών συνέχιζαν να είναι σε λειτουργία ώρες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, η θεωρία αυτή έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής.

Πειράματα χωροχρόνου ή «Τρίγωνο των Βερμούδων» του Ινδικού Ωκεανού

Επιστήμονες, λέγεται ότι κάνουν πειράματα για τις τεχνητές μαύρες τρύπες και άνοιγμα πυλών του χωροχρόνου. Κάποιοι εικάζουν, επίσης, ότι η συγκεκριμένη περιοχή έχει ιδιότητες παρόμοιες με εκείνες του «Τριγώνου των Βερμούδων» και λόγω αυτού εξαφανίστηκε το αεροσκάφος χωρίς σήμα.

 

Πηγές: Wikipedia, The Sun, Mirror

 

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button