Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Νέο ευρωπαϊκό ρεκόρ πωλήσεων για τα ηλεκτρικά ΙΧ

SUV και Nissan Leaf οδήγησαν την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε νέο ρεκόρ πωλήσεων.

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έκαναν ένα νέο ρεκόρ. Ύστερα από την ισχυρή ανάπτυξη που καταγράφηκε το 2017, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 47% το 2018, ανεβαίνοντας από τις 132.800 μονάδες το 2017 σε νέο ρεκόρ, στις 195.200 μονάδες πέρυσι. Τα θετικά αποτελέσματα συνέπεσαν με τη συνολική ύφεση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα του Brexit και της εισαγωγής του WLTP. Παρά ταύτα, οι καταναλωτές εξακολούθησαν να ποντάρουν στην τάση των μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η ανάπτυξη μπορεί να εξηγηθεί από το ευρύτερο φάσμα των επιλογών και την καλύτερη κατανόηση των EV από τους καταναλωτές. Πέρυσι, λανσαρίστηκαν τρία νέα μοντέλα και άλλα τρία παρουσιάστηκαν, τα οποία αναμένεται να φτάσουν στις εκθέσεις εφέτος. Η προσφορά σε μοντέλα ενισχύθηκε από την άφιξη της δεύτερης γενιάς του Nissan Leaf, το οποίο μπόρεσε έτσι να ξεπεράσει σε πωλήσεις το Renault Zoe, και να γίνει το ευρωπαϊκό best-seller στα EV.

Παρά την αυξανόμενη ποσότητα των διαθέσιμων μοντέλων, οι καταναλωτές στην Ευρώπη εξακολουθούν να είναι αρκετά περιορισμένοι όταν ψάχνουν για αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο. Το 2018, υπήρχαν μόνο 25 διαφορετικά μοντέλα που ταξινόμησαν περισσότερες από δέκα μονάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αντίθετα, υπήρχαν 338 διαφορετικά μοντέλα σε ολόκληρη την αγορά. Αυτό γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό όταν εξετάζουμε τη σύνθεση της προσφοράς των EV: Υπάρχουν μόνο πέντε ηλεκτρικά SUV διαθέσιμα.

Ανάλυση ανά αγορά
Η Νορβηγία είναι η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά EV στην Ευρώπη. Τα EV αφορούσαν σχεδόν το 31% των συνολικών ταξινομήσεων πέρυσι, καθιστώντας την αγορά της αυτή με την υψηλότερη διείσδυση EV στον κόσμο. Σχεδόν το ένα τέταρτο των EV που πουλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι κατευθύνθηκαν στη Νορβηγία και το μοντέλο της χώρας με τις καλύτερες πωλήσεις ήταν το Nissan Leaf.

Υπήρξε επίσης αξιοσημείωτη πρόοδος για τα EV στην Ολλανδία, όπου η ισχυρή ανάπτυξή τους (+202%) επέτρεψε στη χώρα να ανέβει μια θέση στην κατάταξη, ξεπερνώντας τη Βρετανία. Έτσι έγινε η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη όσον αφορά τον όγκο. Επιπλέον έγινε η δεύτερη χώρα με τη μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, με τις πέντε από τις 100 ταξινομήσεις αυτοκινήτων να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η Πορτογαλία και η Σουηδία σημείωσαν επίσης έντονη ανάπτυξη, με τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 149% και 68% αντίστοιχα. Η Πορτογαλία κατάφερε επίσης να ξεπεράσει το Βέλγιο.

Παρά την ανάπτυξη, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι σπάνια θέα σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης. Στην Ιταλία μετρήθηκαν μόλις στο 0,26% των συνολικών ταξινομήσεων, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού συνέχισε να αγοράζει πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Η Ισπανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια χώρα EV στην Ευρώπη, όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να μην είναι δημοφιλή. Στην πραγματικότητα, τα EV αντιπροσωπεύουν τη μεγαλύτερη πρόκληση για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, θέτοντας το ερώτημα: Θα μεταβληθεί η παραγωγή, περνώντας από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα στις νέες τεχνολογίες;

Ανάλυση ανά μοντέλο
Το Nissan Leaf ήταν το EV με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη των 23 το 2018. Οι πωλήσεις του ενισχύθηκαν από το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του, η οποία του επέτρεψε να ξεπεράσει το Renault Zoe κατά 623 αυτοκίνητα. Σε αντίθεση με το Zoe, το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη γαλλική αγορά, το Leaf παρουσίασε αυξανόμενο όγκο πωλήσεων σε πολλές χώρες και ήταν το κορυφαίο μοντέλο στη Νορβηγία. Ήταν επίσης το πέμπτο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη.

Η τρίτη θέση επίσης άλλαξε και δεν την κατέχει πλέον το Tesla Model S, αλλά το e-Golf της Volkswagen, ενισχυμένο από τη ζήτηση στη Βρετανία (+976%), στην Ολλανδία (+139%) και στη Γερμανία (+91%). Αυτή η ανάπτυξη έρχεται σε αντίθεση με τη μικρή διείσδυση στο σύνολο των ταξινομήσεων του Golf: Από τις 441.600 μονάδες που έχουν ταξινομηθεί στην Ευρώπη των 23, μόνο 21.100 ή 4,8% του συνόλου, φορούν ηλεκτρικό κινητήρα.

Συνολικά, παρά την ενδιαφέρουσα ανάπτυξη, η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να είναι άτολμη. Το άθροισμα των συνολικών ταξινομήσεων για τα τρία πιο καλοπουλημένα EV εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τις συνολικές πωλήσεις της υβριδικής εκδοχής του Yaris: Tο σουπερμίνι της Toyota είναι το κορυφαίο AFV στην Ευρώπη, με περισσότερες από 163.000 μονάδες.

drive.gr

 

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button