Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Επιχειρηματικότητα με σεβασμό προς το περιβάλλον

Οι πρωτοβουλίες των μεγάλων εταιρειών για το περιβάλλον είναι πλέον μονόδρομος και μπορούν να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην αποτροπή των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Γι’ αυτό και όταν πολυεθνικοί όμιλοι όπως η Nestlé αναλαμβάνουν δράσεις και δεσμεύονται για την αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης, ξέρουμε ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία καταβάλλει προσπάθειες για την μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, θέτοντας και επιτυγχάνοντας κάθε φορά όλο και υψηλότερους στόχους.

Στις 21 Ιανουαρίου tovima.gr βρέθηκε στον χώρο του Μεγάρου Μουσικής όπου παρουσιάστηκαν οι επόμενοι φιλόδοξοι στόχοι της εταιρείας, με όραμα την οικοδόμηση ενός μέλλοντος χωρίς απορρίμματα.

«Αν αλλάξουμε εμείς, θα αλλάξει και ο κόσμος»

Κατά την παρουσίαση, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης, δήλωσε: «Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Nestlé και η βιωσιμότητα αποτελεί προτεραιότητά μας εδώ και χρόνια και είμαστε περήφανοι για όσα έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα. Όμως δεν σταματάμε εδώ! Το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής είναι μεγαλύτερο από ποτέ και ήρθε η στιγμή να εντείνουμε ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές μας. Για τον λόγο αυτό δουλεύουμε εντατικά για την επίτευξη σημαντικών στόχων, όπως πλήρως ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες έως το 2025 και μηδενικές καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050. Πιστεύουμε ότι η ουσιαστική αλλαγή θα έρθει μόνο μέσα από μια συλλογική προσπάθεια. Όμως από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε αυτή την αλλαγή. Γιατί αν αλλάξουμε εμείς, θα καταφέρουμε να αλλάξει και ο κόσμος προς το καλύτερο».

Πράσινες εγκαταστάσεις για το μέλλον του πλανήτη

Η εταιρεία λαμβάνει μεθοδικά μέτρα για την μείωση του περιβαλλοντικούς της αποτυπώματος. Όπως μας ενημέρωσε η Υπεύθυνη Ασφάλειας, Υγείας και Περιβάλλοντος της Nestlé, Φρόσω Τζιώτη, οι στόχοι δεν έχουν απλώς επιτευχθεί, αλλά και ξεπεραστεί – στις περισσότερες περιπτώσεις, μάλιστα κατά πολύ.

Για παράδειγμα, εκκινώντας με στόχο να περιορίσει τις εκπομπές CO2 κατά 35% έως το 2020, η Nestlé κατάφερε το 2019 να τις μειώσει κατά 54%. Η μείωση αυτή αντιστοιχεί συνολικά σε 17.700 τόνους CO2.. Δηλαδή, σε όγκο ανάλογο με τις ετήσιες εκπομπές 12.000 επιβατικών οχημάτων.

Ήδη από το 2019 επετεύχθη και ένας ακόμη στόχος που είχε θέσει η εταιρεία για το 2020: Κανένα απόρριμμα από τις εγκαταστάσεις της δεν καταλήγει σε ΧΥΤΑ. Αυτό μεταφράζεται σε 250 λιγότερους τόνους ανά έτος ή στα απορρίμματα που παράγει ημερησίως μια πόλη στο μέγεθος της Λάρισας. Εκτός αυτού, κατάφερε να μειώσει τα υλικά συσκευασίας που χρησιμοποιεί κατά 2.500 τόνους κατά τη διάρκεια των τελευταίων επτά ετών.

Επιπλέον, ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται στα εργοστάσια της Nestlé προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές. Μέσα από πολλές δράσεις που έχει υλοποιήσει, έχει κατορθώσει να εξοικονομήσει τα τελευταία επτά χρόνια 12.900 μεγαβατώρες (MWh) – το αντίστοιχο της ετήσιας κατανάλωσης για φωτισμό μιας πόλης όπως η Καβάλα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την κ. Τζιώτη, γίνονται προσπάθειες σε συνεργασία με μια ελληνική Start-up εταιρεία, για παραγωγή ενέργειας από τα υπολείμματα καφέ των εργοστασίων της Nestlé.

Στα μεγάλα επιτεύγματα της εταιρείας για την δεκαετία που πέρασε, συγκαταλέγεται και η εξοικονόμηση 58.000 κ.μ. νερού. Ο συγκεκριμένος όγκος νερού αρκεί για να γεμίσει 23 πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων ή για να καλύψεις τις ετήσιες ανάγκες ύδρευσης 350 κατοικιών τετραμελών οικογενειών.

Οικοδομώντας ένα μέλλον χωρίς απορρίμματα

Έχοντας επιτύχει τους στόχους της για τη διαχείριση των απορριμμάτων που παράγει, η Nestlé στρέφει το βλέμμα στο επόμενο στάδιο: Όραμά της είναι καμία συσκευασία της να μην καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής ή ως επιβαρυντικό για το περιβάλλον απόρριμμα.

Ακολουθώντας την παγκόσμια στρατηγική της εταιρείας, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε την επένδυση 2 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων σε βιώσιμες λύσεις συσκευασίας, στο πλαίσιο της δέσμευσής της να καταστήσει όλες τις συσκευασίες της πλήρως ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες έως το 2025, η Nestlé Ελλάς έχει θέσει ως προτεραιότητα τη διεύρυνση των δράσεών της προς αυτή την κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τον Packaging Manager της Nestlé, Πασχάλη Καστανά, αυτή η προσπάθεια πραγματοποιείται σε τρία επίπεδα: Πρώτον, μέσω της ίδρυσης του Ινστιτούτου Επιστημών Συσκευασίας, πρώτου στο είδος του στη βιομηχανία τροφίμων, επιδιώκεται ο σχεδιασμός λειτουργικών λύσεων συσκευασίας, οι οποίες θα είναι ασφαλείς για τους χρήστες και φιλικές προς το περιβάλλον. Ήδη από το 2019, το 89% της ποσότητας των συσκευασιών που παράγονται από την εταιρεία είναι ανακυκλώσιμο.

Δεύτερον, μέσω της ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των καταναλωτών, με τη χρήση σημάνσεων επί των συσκευασιών με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανακύκλωσης.

Τρίτον, μέσω της ανάληψη από την εταιρεία ενεργού ρόλου στην ανάπτυξη συστημάτων για τη συλλογή, διαλογή και ανακύκλωση συσκευασιών.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, οι προσπάθειες της Nestlé έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Μεταξύ άλλων, έχει παραχθεί το πρώτο πλήρως ανακυκλώσιμο Nescafé Frappe σέικερ, ενώ  έχει ήδη ξεκινήσει η καμπάνια του νερού Κορπή, στο πλαίσιο της οποίας οι καταναλωτές θα ενημερώνονται πλήρως για την σωστή μέθοδο ανακύκλωσης της συσκευασίας μέσω της ετικέτας.

Για μια Μεσόγειο καθαρή από πλαστικά

Η Nestlé στηρίζει έμπρακτα το πρόγραμμα καθαρισμού θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων «Mediterranean Cleanup» που έχει αναπτύξει η «Εναλεία», η πρώτη σχολή επαγγελματικής αλιείας στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα, το οποίο έχει βραβευθεί από τον Οργανισμό Περιβάλλοντος του ΟΗΕ, περιλαμβάνει την απομάκρυνση των θαλάσσιων απορριμμάτων με τη συνεργασία επαγγελματιών αλιέων και των σκαφών τους.

Στη συνέχεια, τα απορρίμματα συλλέγονται σε ειδικούς χώρους όπου γίνεται η καταγραφή και η διαλογή τους, ενώ μέρος αυτών, ανάλογα με την ποιότητα των υλικών τους, ανακυκλώνεται ή μετατρέπεται σε νέα χρηστικά αντικείμενα.

«Η συνεργασία μας με τη Nestlé προκύπτει από την κοινή επιδίωξη να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης με τρόπο ουσιαστικό, μέσω της πρόληψης και της κυκλικής οικονομίας. Η υποστήριξη και η τεχνογνωσία της Nestlé μας δίνει επιπλέον εφόδια στην προσπάθεια που κάνουμε για ένα βιώσιμο θαλάσσιο οικοσύστημα», δήλωσε ο Λευτέρης Αραπάκης, συνιδρυτής της «Εναλείας»

Ένας φιλόδοξος στόχος

Επόμενο βήμα για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Nestlé, είναι η επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία υιοθετεί τον πλέον φιλόδοξο στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού να περιορίσει την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1.5 βαθμό Κελσίου.

Για αυτό τον σκοπό, σχεδιάζει την επιτάχυνση της αναδιάρθρωσης της γραμμής παραγωγής, την κλιμάκωση των πρωτοβουλιών στη γεωργία για απορρόφηση περισσότερου άνθρακα, αλλά και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές στα εργοστάσια, τις αποθήκες και τα γραφεία της.

Η επένδυση σε ένα μέλλον χωρίς απορρίμματα αποτελεί σταθερή δέσμευση της εταιρείας, με την πεποίθηση ότι όταν αλλάζουμε εμείς, αλλάζει ο κόσμος.

Περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις κοινωνικής ευθύνης της Nestlé Ελλάς μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.nestle.gr.

Sponsored by Nestlé

tovima.gr

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button