Η Καθημερινή σας ενημέρωση!

Τα παιδιά και η συνειδητή συγγνώμη Το παιδί σας ζητά συγγνώμη συνειδητά ή μήπως του το επιβάλλετε δίχως να το συνειδητοποιείτε;

Πολλά παιδιά όταν συμπεριφέρονται άσχημα δυσκολεύονται να απολογηθούν, ζητώντας συγγνώμη, καθώς πιστεύουν ότι αυτή η συμπεριφορά δεν είναι δικό τους λάθος. Στην πραγματικότητα, πίσω από αυτήν την αντίσταση βρίσκεται η ανάγκη τους για συναισθηματική επιβεβαίωση ότι ακόμα και αν παραφέρθηκαν τα αγαπάμε εξίσου και ότι δεν είναι απαραιτήτως «κακά».

Ωστόσο αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν είναι απλά οι λέξεις που χρησιμοποιούμε για να απολογηθούμε αλλά το να μάθει, από νεαρή ακόμη ηλικία, να αναλαμβάνει την ευθύνη και να δέχεται τις συνέπειες των πράξεών του, συμπεριλαμβανομένης και της άσχημης συμπεριφοράς. Χωρίζοντας την διαδικασία σε βήματα, μπορείτε να το βοηθήσετε να αντιληφθεί τον τρόπο που οι πράξεις του επηρεάζουν τους γύρω του αλλά και τον λόγο που είναι καλό να απολογηθεί σε περίπτωση λάθους του.

Μην δράσετε άμεσα

Εάν δείτε ότι το παιδί σας διαφωνεί με κάποιο φίλο του κι ότι στην συνέχεια λέει ή κάνει κάτι άσχημο, μην βιαστείτε να επέμβετε, ζητώντας του να απολογηθεί αμέσως. Αντίθετα, απομακρύνετέ το και αφήστε το να ηρεμήσει, καθώς όντας αναστατωμένο δεν θα μπορέσει να καταλάβει το λάθος του ούτε πως επηρεάζει τον άλλο. Καθώς σιγά – σιγά μαθαίνει να είναι συμπονετικό και να συμμερίζεται τον πόνο του άλλου, ενδεχομένως να νιώσει και τύψεις, οι οποίες θα το βοηθήσουν να καταλάβει την δύναμη του συγγνώμη όπως και την καλύτερη διαχείριση των καταστάσεων.

Δείτε μαζί τι πήγε λάθος

Μόλις ηρεμήσει, μπορείτε να μιλήσετε για το πώς η συμπεριφορά του επηρεάζει τους γύρω του. Συζητώντας μαζί του, σε ήπιο τόνο, μπορείτε να του κάνετε ερωτήσεις αναφορικά με το άλλο πρόσωπο και το πώς φαντάζεται ότι μπορεί να ένιωσε. Κάτι ακόμα που μπορεί να βοηθήσει είναι να ανακαλέσετε ένα παρόμοιο συμβάν και να του ζητήσετε να θυμηθεί πως ένιωσε εκείνο όταν βρισκόταν σε αυτήν την θέση. Αφού αυτά απαντηθούν, ενθαρρύνετέ το να σκεφθεί καλύτερους τρόπους για να διαχειρίζεται καλύτερα τις συγκρούσεις.

Να είστε το σωστό παράδειγμα

Ένα από τα καλύτερα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι η δική σας συμπεριφορά, καθώς το παιδί σας παρακολουθεί καθημερινά και παρατηρεί σχεδόν οτιδήποτε κάνετε ή λέτε. Αν με την συμπεριφορά σας του δείχνετε ότι αναλαμβάνετε την ευθύνη για τις πράξεις σας όπως και ότι σκέφτεστε ένα καλύτερο τρόπο διαχείρισης μελλοντικών καταστάσεων, τότε η εσωτερίκευση της διαδικασίας είναι αναμενόμενη, καθώς θα οικειοποιηθεί τις λέξεις όπως και το νόημα που κρύβουν.

Πώς επανορθώνουμε;

Για να  κατανοήσει καλύτερα την σημασία του «συγγνώμη» ενθαρρύνετέ το να σκεφθεί και να κάνει κάτι που θα κάνει τον φίλο του να νιώσει καλύτερα. Τέτοιου είδους χειρονομίες το βοηθούν να μάθει να είναι υπεύθυνο για την διόρθωση των λαθών του.

Φυσικά, μπορεί ακόμα και μετά από αυτά να αρνηθεί να ζητήσει συγγνώμη, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιμείνετε παραπάνω, καθώς λάθη συμβαίνουν και σίγουρα θα σας δοθεί η ευκαιρία να επαναλάβετε την διαδικασία. Αν όμως ζητήσει τελικά συγγνώμη, μην ξεχάσετε να το επιβραβεύσετε λέγοντας του ότι ο τρόπος που το διαχειρίστηκε ήταν πολύ καλός και σωστός. Έτσι θα τονώσετε το ηθικό του και θα αυξήσετε τις πιθανότητες για μια ανάλογη συμπεριφορά στο μέλλον.

vita.gr






Διαβάστε Περισσότερα

  • Βρέθηκε κύτταρο-φονιάς του καρκίνου
  • Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
  • Επαναστατικό υλικό «ζωντανεύει» το μπετόν
  • Ο κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΤΣΙΑΡΑΣ, ΘΕΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ Ρ/Σ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΘΑ ΟΜΙΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020, ΣΤΗΝ «ΚΡΟΚΙΔΕΙΟ» ΑΙΘΟΥΣΑ.
  • Ο κόσμος το 2030, σύμφωνα με τον Ζούκερμπεργκ του Facebook
  • Εύκολο να μετατραπούν σε «έξυπνα» τα παραδοσιακά σπίτια
  • Ανακαλύφθηκε σε μετεωρίτη το αρχαιότερο υλικό που υπήρξε ποτέ στην Γη
  • Ξυλέλλα: Το βακτήριο που απειλεί τις ελιές και τα αμπέλια της Ελλάδας (Photos | Video)
  • Αφήστε μια απάντηση

    Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται ως *

    WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com