Η Καθημερινή σας ενημέρωση!

Αυτοκινητοβιομηχανία: Ο οδικός χάρτης των EV και plug-in hybrid

Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές στην 7ετία 2019-2025 θα λανσάρουν τουλάχιστον 70 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με τα περισσότερα να κάνουν το εμπορικό ξεκίνημά τους μέσα στην επόμενη 5ετία.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετασχηματίζουν την γκάμα τους, καθώς πιέζονται να λανσάρουν ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια. Παρακάτω είναι μια λίστα με τι πρέπει να περιμένουμε από την πλειονότητα των κορυφαίων ομίλων.

BMW Group
Η BMW αναμένει ετήσιες πωλήσεις 500.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέχρι τα τέλη του 2019, από περίπου 200.000 πέρυσι. Το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW, το i3 που λανσαρίστηκε το 2013, ήταν μια οικονομική μπανανόφλουδα, κυρίως επειδή το ανθρακονημάτινο πλαίσιο επέβαλε υψηλή τιμή αγοράς. Η BMW προχωρά στη μείωση του κόστους κατασκευής για τα EV της, κατασκευάζοντας μοντέλα με θερμικό μοτέρ, υβριδικά οχήματα και μοντέλα με μπαταρίες στις ίδιες γραμμές παραγωγής. «Στο μέλλον, κάθε εργοστάσιο του BMW Group στην Ευρώπη θα είναι κατάλληλα εξοπλισμένο για την ταυτόχρονη παραγωγή εξηλεκτρισμένων, αλλά και συμβατικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο επικεφαλής παραγωγής, Oliver Zipse, στις 31 Ιουλίου. Κάτι που θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι τα εργοστάσια δεν θα υπολειτουργούν.

Την επόμενη χρονιά, η BMW θα επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της πέρα από το i3, με το SUV iX3, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Κίνα για τις παγκόσμιες αγορές. Η BMW θα ξεκινήσει να κατασκευάζει το i4, ένα 4θυρο fastback EV, στο Μόναχο το 2021, ενώ την ίδια χρονιά θα κάνει το ντεμπούτο της και η ναυαρχίδα των EV της εταιρείας, το iNEXT SUV.

i-next
To Vision iNext αποτελεί την πλατφόρμα επίδειξης της BMW στις τεχνολογίες αυτόματης οδήγησης, συνδεσιμότητας και, φυσικά, για την αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα. Μια ναυαρχίδα τεχνολογιών με προβλεπόμενο λανσάρισμα του 2021

Η BMW θα συνεχίσει να προωθεί επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις των κυριότερων μοντέλων της γκάμας της, υπό το σήμα «iPerformance». Μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει να λανσάρει 25 διαφορετικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, από τα οποία τα δώδεκα θα είναι ηλεκτρικά.

Η ΜΙΝΙ, σε συνέχεια του λανσαρίσματος του Countryman plug-in hybrid, θα παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της το 2019. Το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιήσει ένα τροποποιημένο σύστημα κίνησης από την BMW i3 και αναμένεται να αποκαλείται «ΜΙΝΙ Ε».

Daimler
Το 2019, η Mercedes-Benz θα λανσάρει εμπορικά το πρώτο της μαζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το crossover EQC. Μέχρι το 2022, η Daimler θα εξηλεκτρίσει ολόκληρη την γκάμα της Mercedes-Benz, προσφέροντας στους πελάτες της τουλάχιστον μία εξηλεκτρισμένη εναλλακτική λύση σε όλα τις κατηγορίες, είτε πρόκειται για ήπιο 48βολτο υβριδικό κινητήρα είτε για υβριδικό υψηλής τάσης είτε για αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Από τα συνολικά 130 εξηλεκτρισμένα μοντέλα της, περισσότερα από δέκα θα είναι ηλεκτρικά μπαταρίας. Η Mercedes-Benz εκτιμά ότι το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων της θα είναι μεταξύ του 15% και του 25% των συνολικών πωλήσεών της έως το 2025.

Mercedes-Benz EQC
To EQC είναι το πρώτο από τα δέκα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Mercedes-Benz που θα λανσάρει η Daimler μέχρι το 2023.

Η smart που διακινεί ήδη ηλεκτρικές εκδόσεις των fortwo και forfour, θα εξελιχτεί σε μια αποκλειστικά ηλεκτρική φίρμα, καταργώντας σταδιακά έως το 2020 τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη και αργότερα σε άλλες αγορές.

Fiat Chrysler Αutomobiles
Η FCA ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα EV πριν από 30 χρόνια με μια ηλεκτρική έκδοση του Panda. Τώρα έχει μόνο ένα EV, το FIAT 500e, το οποίο πωλείται μόνο στις ΗΠΑ, μαζί με ένα MPV της Chrysler, το Pacifica, με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Mε το νέο 5ετές στρατηγικό πλάνο 2018-22, η FCA σχεδιάζει να επενδύσει εννέα δισ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση, η οποία θα είναι καθοριστική για την επίτευξη των αυστηρότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές CO2. Αλλά και για να αντισταθμιστεί η προγραμματισμένη διακοπή των πωλήσεων ντίζελ για τον ιταλοαμερικανικό όμιλο στην Ευρώπη έως το 2021.

Το σχέδιο προβλέπει το λανσάρισμα «άνω των 30 μοντέλων» σε όλον τον κόσμο με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, μέχρι τα τέλη του 2022 -περιλαμβανομένων των υβριδικών και ήπιων υβριδικών. Μέχρι το 2022, το 20% των κινητήρων της FCA για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική προβλέπεται να είναι μοντέλα υψηλής τάσης, είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε plug-in hybrid. Αλλά κανένα από αυτά δεν θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά πριν από το 2020. Ένα νέο FIAT 500e θα λανσαριστεί το 2020. Επιπλέον, η οικογένεια 500 θα διευρυνθεί με ένα μίνι MPV, το 500 Giardiniera, το οποίo επίσης θα έχει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Η Maserati σχεδιάζει να εξηλεκτρίσει έως και το ένα τρίτο των μοντέλων της μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’20, περιλαμβανομένων οκτώ επαναφορτιζόμενων υβριδικών και τεσσάρων αμιγώς ηλεκτρικών που θα λανσαριστούν το 2022. Η νέα Alfieri σε κουπέ και κάμπριο, καθώς και οι ανασχεδιασμένες Quattroporte και Levante θα πρέπει επίσης να διαθέτουν ηλεκτρική έκδοση με μπαταρίες. Από τη άλλη, η νέα Ghibli και το νέο μεσαίο SUV της φίρμας θα διατίθενται σε επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις. Το πρώτο EV της φίρμας όμως θα είναι η κουπέ Alfieri.

H Alfieri αναμένεται να είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της Maserati.

Η Alfa Romeo σχεδιάζει έξι επαναφορτιζόμενα υβριδικά σε όλην την γκάμα της. Η μιλανέζικη φίρμα δεν προβλέπεται στην επόμενη 5ετρία να διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Προσώρας δεν έχει δοθεί ημερομηνία λανσαρίσματος για το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο. Ο επικεφαλής της φίρμας, Tim Kuniskis, δήλωσε κατά την παρουσίαση του επιχειρηματικού σχεδίου της FCA την 1η Ιουνίου ότι, οι υβριδικές Alfa «θα διαθέτουν πάνω από 50 km [αμιγώς ηλεκτρικής] αυτονομίας και θα χρειάζονται για το σπριντ των 0-100 km/h μέσο χρόνο 4”.

H Jeep θα διαθέτει επιλογές ηλεκτροκίνησης για κάθε μοντέλο της μέχρι το 2021. Η αμερικανική φίρμα με την υψηλή εξειδίκευση στα SUV θα προσφέρει μέχρι το 2022 σε παγκόσμια κλίμακα τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και δέκα επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Η ευρωπαϊκή γκάμα προϊόντων της Jeep δεν θα περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, αλλά θα διαθέτει οκτώ επαναφορτιζόμενα υβριδικά και πέντε ήπια υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2022, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της FCA. Ένα τέτοιο σύστημα κίνησης θα διατίθεται επίσης με το μελλοντικό νέο Jeep της μίνι κατηγορίας (Α-SUV) που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη.

Τα ηλεκτρικά σχέδια των κύριων κατασκευαστών 2020-2025
AUDI  Περισσότερα από δέκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025 (περιλαμβάνονται τα Audi Q5 και Audi Q8)
DAIMLER  Δέκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα EQ μέχρι το 2023
FORD  16 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2022
JEEP  Τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2022
OPEL  Όλα τα μοντέλα της με πλήρως ηλεκτρικά/υβριδικά συστήματα μέχρι το 2024
RENAULT  Οκτώ αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2022
SMART  Γκάμα με αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα από το 2020
ŠKODA  Δέκα εξηλεκτρισμένα μοντέλα μέχρι το 2025
TOYOTA  Περισσότερα από δέκα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2020
 Πηγές: Κατασκευαστές, LMC Automotive

Ford
Η Ford προσφέρει σήμερα το Focus Electric στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών στην Ευρώπη, αλλά οι πωλήσεις της είναι πολύ αδύναμες -μόλις 143 αυτοκίνητα το 2017. Εφέτος, το EV του Μπλε Οβάλ έχει σαφώς καλύτερη εμπορική πορεία, με 129 αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί τους πρώτους πέντε μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics. Αλλά είναι γεγονός ότι η Ford προωθεί το Focus Electric πολύ χλιαρά.

Η μεγάλη ηλεκτρική έκρηξη της Ford αναμένεται το 2020, οπότε και θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό SUV με αυτονομία περισσότερα από 480 km και που η εταιρεία αποκαλεί Mach 1. Πέρα από αυτό, η Ford έχει δηλώσει ότι θα λανσάρει 16 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2022 σε «τουλάχιστον» δύο ειδικές ηλεκτρικές πλατφόρμες. Ένα από αυτά θα είναι κατασκευασμένο από την κοινοπραξία του Μπλε Οβάλ με την Zotye στην Κίνα. Συνολικά, η Ford υπόσχεται 40 εξηλεκτρισμένα μοντέλα έως το 2022, που θα περιλαμβάνουν ηλεκτρικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά και ήπια υβριδικά μοντέλα.

Honda
Η Honda σκοπεύει να έχει εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης στα 2/3 του συνόλου των αυτοκινήτων που πουλάει στην Ευρώπη έως το 2025. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Urban EV που παρουσιάστηκε στην IAA 2017, στη Φρανκφούρτη. Η παραγωγή του αυτοκινήτου αναμένεται να ξεκινήσει το 2020, με τη Honda να εκτιμά ότι θα πουλάει περίπου 5.000 Urban EV ετησίως στην Ευρώπη.

Jaguar Land Rover
Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε πέρυσι ότι από το 2020 όλα τα νεολανσαρισμένα μοντέλα Jaguar και Land Rover θα έχουν και ηλεκτροκίνητη παραλλαγή. Αυτό θα περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in hybrid ή ήπια υβριδικά μοντέλα. Η JLR λανσάρισε εφέτος το ηλεκτρικό SUV της Jaguar, την I-Pace, η οποίο θα ανταγωνιστεί το Model X της Tesla. Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης λένε ότι η βρετανική εταιρεία θα επαναλανσάρει την ασθμαίνουσα σε πωλήσεις Jaguar XJ ως μια ηλεκτρική μεγάλη μπερλίνα το 2020. Επιπλέον, οι παραλλαγές plug-in hybrid σιγά σιγά εμφανίζονται στην γκάμα, πρώτα με το Range Rover και το Range Rover Sport. Αναφορές στον Τύπο λένε ακόμη ότι το φρεσκαρισμένο Discovery Sport και το νέο Evoque θα έχουν επαναφορτιζόμενη υβριδική επιλογή από το 2019.

Jaguar I-Pace
H Ι-Pace εισέρχεται σε ένα στίβο που θα έχει αντιμέτωπα τα Tesla Model X, Audi e-tron και Mercedes EQC.

Mazda
Η Mazda προσώρας δεν διαθέτει υβριδικά ή ηλεκτρικά μοντέλα στην ευρωπαϊκή γκάμα της. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της στην Ευρώπη «μέχρι τα τέλη του 2019 και τις αρχές του 2020», δήλωσε ο CEO της Mazda Europe, Jeff Guyton, στο εφετινό Σαλόνι της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο. Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης «πιθανότατα θα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων το 2020», ανέφερε ο Guyton.

Η στρατηγική της Mazda για την ηλεκτροκίνηση θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνητα μοντέλα και αυτό που ο Guyton ονομάζει «micro hybrid», το οποίο είναι ένα σύστημα stop/start. Αυτή η πρώτη φάση ηλεκτροκίνησης θα χρησιμοποιήσει τις υπάρχουσες αρχιτεκτονικές και θα ακολουθήσει μια δεύτερη φάση στην οποία η Mazda θα χρησιμοποιήσει νέες, αποκλειστικά σχεδιασμένες πλατφόρμες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξελίσσονται από κοινού με την Toyota, είπε ο Kiyoshi Fujiwara, επικεφαλής της R&D της Mazda, σε εκδήλωση στο Milano. Αλλά μέχρι στιγμής δεν δόθηκε ημερομηνία για το λανσάρισμα αυτής της δεύτερης γενιάς μοντέλων. Η Mazda εργάζεται επίσης πάνω σε ένα περιστροφικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ως μια πιθανή εκδοχή «range-extending» για ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, ανέφερε ο Fujiwara.

Nissan
Το νέο Nissan Leaf κυκλοφόρησε στην αγορά στις αρχές του 2018 και από τότε πήρε το προβάδισμα στις ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το Renault Zoe, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics. Η Nissan έχει δηλώσει ότι θέλει να πουλάει ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα -είτε EV είτε υβριδικά οχήματα e-Power- μέχρι το 2022. Η ιαπωνική εταιρεία έχει επιβεβαιώσει ότι θα ξεκινήσει σε παγκόσμιο επίπεδο την πώληση ενός ηλεκτρικού SUV με αυτονομία 500 km, μέσα στα επόμενα χρόνια. Για την Ευρώπη, η Nissan δεν ενδιαφέρεται για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα, διότι λέει ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα είναι πολύ πιο αποτελεσματικά στη μείωση του φορτίου CO2 της εταιρείας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη να θυμίσουμε ότι πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου σε 95 g/km αρχής γενομένης από το 2020.

Groupe PSA
O όμιλος PSA έχει παραμείνει εν πολλοίς στο περιθώριο, καθώς οι ανταγωνιστές της έχουν λανσάρει ήδη ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα, προτιμώντας να είναι «γρήγορος ακόλουθος» παρά πρωτοπόρος στην αγορά. Η στρατηγική «Push to Pass» υπό τον CEO του ομίλου, Carlos Tavares, απαιτεί 15 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2021, συμπεριλαμβανομένων οκτώ επαναφορτιζόμενων υβριδικών και επτά ηλεκτρικών με μπαταρίες. Μέχρι το 2025, όλα τα μοντέλα του Groupe PSA θα έχουν μια «εξηλεκτρισμένη» έκδοση.

Το DS 7 Crossback θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα λανσάρει εμπορικά το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης του Groupe PSA, με τις πωλήσεις να ξεκινούν τον Σεπτέμβριο του 2019. Θα ακολουθηθεί από τα Peugeot 3008 και 508, το Opel Grandland X και το Citroën C5 Aircross. Όλα τα μοντέλα βασίζονται στην νέα αρχιτεκτονική e-EMP2 του ομίλου που υποστηρίζει κόμπακτ και μεσαίου μεγέθους μοντέλα.

H αμιγώς ηλεκτρικό DS 3 Crossback αναμένεται να κατεβάσει δραστικά τις εκπομπές CO2 της εταιρείας, στο δρόμο για τα 95 g/km που ζητά από τους κατασκευαστές στο σύνολο της γκάμας τους η ΕΕ.

Τα μοντέλα που θα κατασκευάζονται πάνω στη μικρότερη πλατφόρμα CMP, αρχής γενομένης με το DS 3 Crossback, θα έχουν πλήρως ηλεκτρικές παραλλαγές αντί για επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα για λόγους κόστους και πολυπλοκότητας. Η επόμενη γενιά του Peugeot 208, που θα εμφανιστεί στο τέλη του 2018 ή στις αρχές του 2019, θα είναι επίσης ένα μοντέλο με πλήρως ηλεκτρική επιλογή που προγραμματίζεται για το τέλος του 2019. Άλλο ένα ηλεκτρικό μοντέλο πάνω στην ίδια πλατφόρμα θα είναι το Opel Corsa. Τα τρίδυμα Peugeot Partner, Citroën Berlingo και Opel Combo θα έχουν επίσης μια ηλεκτρική επιλογή, είτε πρόκειται για επιβατικά είτε για επαγγελματικά μοντέλα

Renault Group
Το Renault Zoé ήταν μέχρι πρότινος το νούμερο 1 σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη από το λανσάρισμά του το 2013. Μια θέση που έχασε μόλις εφέτος από το νέο Leaf του έτερου μέλους της Συμμαχίας Renault-Nissan. Η ηλεκτρική γκάμα της Renault περιλαμβάνει επίσης τα βαν Kangoo και Master και το αυτοκίνητο πόλης Twizy. Μια επένδυση άνω του ενός δισ. ευρώ εφέτος θα εισαγάγει στην αγορά μια νέα έκδοση του Zoé και θα βοηθήσει στο set-up της παραγωγής για μια νέα πλατφόρμα που η Renault θα μοιραστεί με τη Nissan και τη Mitsubishi.

Renault EV line-up
Τα Twizy, Zoé και Kangoo αποτελούν μέρος της υφιστάμενης γκάμας των EV της Renault, με τη γαλλική εταιρεία να κρατά κλειστά τα χαρτιά της, με τον Carlos Ghosn να δίνει μόνο γενικές πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των ηλεκτρικών ή υβριδικών μοντέλων για ολόκληρη τη Συμμαχία.

Βάσει του στρατηγικού πλάνου της Συμμαχίας «Drive the Future», του διευθύνοντος συμβούλου Carlos Ghosn, πρoγραμματίζονται συνολικά οκτώ ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2022, συμπεριλαμβανομένων δύο «πυλώνων» best-seller που θα καλύπτουν όλες τις βασικές κατηγορίες. Το 80% του όγκου των EV θα βασίζονται πάνω στη νέα πλατφόρμα της Συμμαχίας. Ωστόσο, εκτός από ένα νέο Zoe στο τέλος του 2018 ή στις αρχές του 2019, δεν έχουν ανακοινωθεί συγκεκριμένα μοντέλα. Επίσης, η Renault δεν ανακοίνωσε κανένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, παρόλο που ο διευθυντής προγράμματος των ηλεκτρικών μοντέλων, Gilles Normand, δήλωσε τον Ιούλιο ότι το ήμισυ της γκάμας της Renault θα εξηλεκτριστεί μέχρι το 2022. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει 20% ηλεκτρικά και 30% υβριδικά. Ο τύπος αυτού του «εξυβριδισμού» δεν είχε ανακοινωθεί, αλλά όπως δήλωσε ο Normand, δεν αποκλείονται τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα κίνησης.

Toyota
Η Toyota είναι ένας από τους τελευταίους σκεπτικιστές σχετικά με τα EV. Η διαφήμιση της εταιρείας στη Βρετανία για την επιτυχημένη υβριδική γκάμα της καθιστά αρετή το γεγονός ότι είναι «αυτο-φορτιζόμενη» χωρίς να χρειάζεται να μπει στην πρίζα. Αλλά όπως και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, η Toyota αγκαλιάζει πλέον την κίνηση της αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει υποσχεθεί ότι θα διαθέτει δέκα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία διαθέσιμα σε παγκόσμια κλίμακα μέχρι το 2020. Μέχρι το 2030, η Toyota εκτιμά ότι θα πουλήσει ένα εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα παγκοσμίως και 5,5 εκατ. εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνολικά.

Volkswagen Group
Στο πλαίσιο του «Οδικού Χάρτη Ε», ο όμιλος Volkswagen σκοπεύει να λανσάρει περισσότερα από 25 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα και πάνω από 20 επαναφορτιζόμενα υβριδικά μέχρι το 2020. Μέχρι το 2025, ο όμιλος αναμένει να πουλήσει τρία εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, με το ένα τρίτο από αυτά να προέρχονται από τη VW, και τα περισσότερα από αυτά να πωλούνται όχι στην Ευρώπη αλλά στην Κίνα.

Η φίρμα της VW δημιουργεί ένα τμήμα ηλεκτρικής κινητικότητας, καθώς επιδιώκει να είναι ο ηγέτης στα μαζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την οικογένεια I.D. και βάση τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα MEB. Σε όλα τα μοντέλα και τα παράγωγά τους, το VW Group εκτιμά ότι περίπου έντεκα εκατομμύρια αυτοκίνητα με μπαταρίες, βασισμένα στην αρχιτεκτονική MEB, θα κατασκευαστούν κατά την πρώτη γενιά της πλατφόρμας.

Η Audi λανσάρει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της, το e-tron μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ η Porsche πρόκειται να προχωρήσει στο ντεμπούτο της 100% ηλεκτρικής Taycan το 2019.

To μεγάλο παιχνίδι στα EV παίζεται στην αυτονομία. Το e-tron με δηλωμένη τέτοια κατά WLTP στα 400 km θέλει να διαλύσει τις αμφιβολίες του κοινού σχετικά με την περιορισμένη ευελιξία χρήσης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Audi εκτιμά ότι το ένα τρίτο των πωλήσεών της θα προέλθει από τα ηλεκτρικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2025, ενώ η Porsche υπολογίζει πάνω από το μισό, καθώς οι πωλήσεις της επαναφορτιζόμενης υβριδικής Panamera αντιστοιχούν πλέον περίπου στο 60% των συνολικών πωλήσεών της.

Η SΕΑΤ θα λανσάρει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητό της το 2020. Ένα μοντέλο με μπαταρία που θα έχει αυτονομία 500 km και θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική MEB. Το αυτοκίνητο θα είναι περίπου το μέγεθος του Leon και θα κατασκευαστεί παράλληλα με τα μοντέλα της οικογένειας I.D. στο εργοστάσιο του VW Group στο Zwickau, στη Γερμανία. Η SEAT θα χρειαστεί ένα δεύτερο ηλεκτροκίνητο μοντέλο για να καλύψει τους στόχους του 2025 για τις εκπομπές CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δήλωσε ο CEO της ισπανικής φίρμας, Luca de Meo. Δεν έχει αποφασιστεί ποιο είδος οχήματος θα είναι αυτό το EV, είπε ο de Meo. Το 2020, η αυτόνομη πλέον φίρμα της Cupra θα λανσάρει τρία μοντέλα, προσανατολισμένα στις επιδόσεις, με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης. Και τα τρία θα προέρχονται από την επόμενη γενιά του Leon: 5θυρο, στέισον και crossover, ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές. Σε μεταγενέστερο χρόνο, τα παραπάνω τρία μοντέλα θα ακολουθηθούν από 100% αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα.

Η Škoda θα ξεκινήσει το εμπορικό λανσάρισμα του πρώτου της EV το 2019, μια ηλεκτρική έκδοση του μίνι Citigo, η οποία θα είναι παράγωγη του VW up!. Επίσης το 2019, η τσεχική φίρμα θα λανσάρει το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της, το οποίο θα βασίζεται στο Superb. Το 2020, η εταιρεία θα ξεκινήσει με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της πάνω στην πλατφόρμα MEB. Η Škoda λέει ότι θα διαθέτει δέκα εξηλεκτρισμένα μοντέλα στην αγορά έως το 2025.

Volvo
Η Volvo επιδιώκει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της να φτάσουν το 50% του συνόλου των πωλήσεών της μέχρι το 2025. Το πρώτο μοντέλο που θα ενταχθεί στην γκάμα θα είναι κόμπακτ, πιθανώς μια έκδοση του SUV XC40, που θα κατασκευαστεί στην Κίνα και θα χρησιμοποιήσει την Compact Modular Architecture της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Volvo πέρυσι δημιούργησε από τη θυγατρική Polestar μια ανεξάρτητη φίρμα για ηλεκτροκίνητα μοντέλα επιδόσεων. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της με μπαταρία θα είναι το Polestar 2, το οποίο θα λανσαριστεί το 2019 και θα είναι αντίπαλος του Tesla Model 3. Το Polestar 3, ένα μεγάλο 100% ηλεκτρικό SUV θα ακολουθήσει γύρω στο 2020.

Οι περισσότερες φίρμες και δη οι premium ξεκινούν της αμιγώς ηλεκτρική δραστηριότητά τους με την πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς: Τα SUV. Eξ ου και τέτοιο θα είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό Polestar, το 2.

Το πρώτο μοντέλο της φίρμας θα είναι το Polestar 1, ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό κουπέ 2+2. Η Volvo ήδη διαθέτει στην γκάμα της επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις στα SUV XC90 και XC60, στις μπερλίνες S90 και S60 και στα στέισον V90 και V60. Μέχρι στιγμής, η Volvo αναφέρει ότι τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα αντιπροσωπεύουν το 15% των πωλήσεών της στην Ευρώπη και θέλει να αυξήσει τον αριθμό τους σε τουλάχιστον 25% μέχρι το 2025.

naftemporiki.gr






Αφήστε μια απάντηση

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται ως *

*

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com