Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Jaguar XKSS του 1957: Ένα από τα πιο συλλεκτικά σούπερκαρ στον κόσμο (βίντεο)

Το νέο σούπερκαρ της Jaguar ήταν 60 χρόνια στα σκαριά. Μην περιμένετε paddle shift, ABS ή ακόμη ακόμη και ηλεκτρικά παράθυρα. Ότι κλασικό βλέπετε στη σιλουέτα της, αντίστοιχα κλασικό υπάρχει και κάτω από τα ρούχα.

Τεχνικά πρόκειται για τη «συνέχεια ενός αυτοκινήτου», μια ειδικού τύπου ρέπλικα ενός μοντέλου που η παραγωγή του διεκόπη. Αλλά με το που άρχισε να ξαναφτιάχνεται, χρησιμοποιήθηκαν και πάλι τα ίδια, τα αυθεντικά σχέδια και τις μεθόδους –όπως και με τη Lightweight E-type.

H αυθεντική XKSS του 1957 φτιάχτηκε για την αμερικανική αγορά ως μια έκδοση δρόμου της D-type, του αγωνιστικού αυτοκινήτου και νικητή των 24 Ωρών του Le Mans. Τα κομμάτια που φτιάχτηκαν ήταν μόνο 16 από τα 25 που ήταν προγραμματισμένα, καθώς μια πυρκαγιά κατέστρεψε το εργοστάσιο της Jaguar στο Browns Lane, στο Coventry.

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα αυτοκίνητα που επιβίωσαν εκτός απ’ ό,τι θυμίζουν τις όμορφες γραμμές που «μαστόρευαν» οι σχεδιαστές της εποχής, κοστίζουν και αμύθητα ποσά. Για παράδειγμα, η XKSS του Steve McQueen εκτιμάται ότι κοστίζει μέχρι και 28 εκατομμύρια ευρώ.

Η νέα XKSS αποκαλύφθηκε επίσημα στο Los Angeles Auto Show 2016 πριν από λίγες ημέρες, ένα αυτοκίνητο one-off που έρχεται ύστερα από 18 μήνες έρευνας και κατασκευής,

Στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί ως πατρόν, ως πρότυπο, για τα εννέα συλλεκτικά κομμάτια που θα κατασκευάσει η Jaguar, αρχής γενομένης από το 2017, κλείνοντας έτσι το πρόγραμμα παραγωγής του Browns Lane που διεκόπη βίαια.

Σύμφωνα με τον Kev Riches, επικεφαλής μηχανικό του Jaguar Classic, του τμήματος της εταιρείας που εστιάζεται κυρίως με την αποκατάσταση, και τη συντήρηση κλασικών Jags, το πρότζεκτ XKSS είναι ακριβώς αυτό που αναφέρουμε παραπάνω. Να αντικατασταθούν τα εννέα αυτοκίνητα που χάθηκαν στη φωτιά. «Για μένα, είναι σχεδόν σαν να αναδημιουργούμε ένα έργο τέχνης», είπε ο Riches. «Όντας ένας πραγματικός petrolhead, ήταν [το πρότζεκτ] η κατασκευή ενός σχεδόν αυθεντικού αυτοκινήτου –και η προσπάθεια να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα όσο ακριβή είναι δυνατόν με τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν εκείνη την περίοδο».

Η ομάδα του Jaguar Classic χρησιμοποίησε τα αυθεντικά σχέδια από τα αρχεία της εταιρείας και τα συμπλήρωσε με μοντέρνα τεχνολογία, όπως σκανάρισμα του αυτοκινήτου για να κατασκευάζουν τρισδιάστατα μοντέλα, προκειμένου να βοηθήσουν την κατασκευή χρησιμοποιώντας ρετρό, αυθεντικές μεθόδους. Ατσάλινα και αλουμινένια φύλλα κουρμπαρίστηκαν με το χέρι πάνω σε βρετανικούς κουρμπαδόρους, όπως γινόταν και τη δεκαετία του ’50. Κάποιες βίδες δε, έπρεπε να κατασκευαστούν εξ αρχής, καθώς δεν υπάρχουν πια στο εμπόριο.

«Ήταν περίπου σαν να προσπαθούσαμε να κατασκευάσουμε το τέλειο αυτοκίνητο με τις προδιαγραφές εκείνης της περιόδου και με τις όσο το δυνατόν πλησιέστερες μεθόδους εκείνης της εποχής», είπε ο Riches.

Κάτω από το καπό της XKSS φωλιάζει ένα 3,4λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά με 265 άλογα. Η εταιρεία λέει ότι τα πάντα, από το ξύλο του τιμονιού μέχρι το δέρμα για τα καθίσματα και τον μπρούντζο στο ταμπλό είναι ακριβώς όπως θα ήταν το 1957, με ανεπαίσθητες μόνο αλλαγές που έχουν να κάνουν με τις απαιτήσεις ασφαλείας του 21ου αιώνα.

Τα εννέα αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν έχουν ήδη πουληθεί σε αντίστοιχο αριθμό επιλεγμένων συλλεκτών. Ο Riches εκτιμά ότι κάθε νέα XKSS πουλήθηκε έναντι περίπου 1.350.000 ευρώ.

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button