Ford Mustang: Ένα «παιχνίδι» για αγόρια με χέρια, αντοχές και… άγριες ορέξεις [εικόνες & βίντεο]
«There is no replacement for displacement» λένε οι φίλοι μας οι Αμερικανοί κάθε φορά που θέλουν να δικαιολογήσουν την εμμονή τους στους μεγάλους κινητήρες εν αντθέσει με τους Ιάπωνες που επιλέγουν μικρά αλλά πολύστροφα μπλοκ. Η αλήθεια είναι πως γουργουρητό σαν αυτό ενός V8 δύσκολα βρίσκεις σε αυτόν τον πλανήτη.
Γράφει ο Γιώργος Μιχαηλίδης
Η αμερικανική σχολή ωστόσο δεν είναι μόνο marketing. Οι Αμερικανοί έχουν τα muscle cars τους ως κομμάτι του πολιτισμού τους. Κάτι σαν τα μπέργκερ δηλαδή μόνο που δεν είναι το ίδιο προσιτά… Όπως και να έχει ενώ η παγκόσμια τάση δείχνει μικρούς κινητήρες με υπερτροφοδοσία, υψηλές στροφές, χαμηλή κατανάλωση, αλλά αρκετά άλογα, οι Αμερικανοί είναι ανένδοτοι. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού θα δεις ακόμα και σήμερα μεγάλα μπλοκ, από V8 και πάνω με κυβικά που ξεπερνούν πολλές φορές κατά πολύ τα 4.000, άλογα που μπορούν να σύρουν πολυκατοικία και φυσικά ροπή. Ροπή που θα μπορούσε να θέσει σε λειτουργία τον… παγωμένο πυρήνα του πλανήτη Άρη. Και κάπως έτσι ερχόμαστε σε ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματα της κατηγορίας των muscle cars. Το Ford Mustang.
Θα ομολογήσουμε όλοι πως για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, η κορωνίδα των muscle cars της Ford είναι σχεδόν απαγορευτική ωστόσο δεν είναι όλα σε αυτήν την ζωή για όλα τα πορτοφόλια. Ποιος μας εμποδίζει λοιπόν να ονειρευόμαστε; Κανείς…
Στην Ελλάδα θα το βρούμε από 42.000 ευρώ σε δύο εκδόσεις. Η «μικρή» είναι αυτή με τον κινητήρα τω ν 2,3 λίτρων turbo, που αποδίδει 317 ίππους και 432 Nm ροπής και η μεγάλη η πιο… αμερικανική αυτή με τον 5λιτρο V8, ατμοσφαιρικό κινητήρα ο οποίος αποδίδει 421 ίππους και 530 Nm ροπής.
Οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο κιβώτια, ένα μηχανικό έξι σχέσεων και ένα αυτόματο ισάριθμων σχέσεων.
Οι επιδόσεις του …μικρού μοτέρ των 2.3 λίτρων είναι : 0-100χλμ/ώρα σε 5,8 δλ. ενώ η έκδοση με τον V8 χρειάζεται μόλις 4,8 δλ, καθιστώντας το, το γρηγορότερο Ford για την αγορά της Ευρώπης.
Πάντως, το εργοστάσιο αναφέρει ότι η κατανάλωση για την βασική έκδοση είναι στα 8 λιτ/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 179 γρ/χλμ ενώ για την V8 η κατανάλωση είναι στα 13,5 λιτ/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων CO2 299 γρ/χλμ.
Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, Normal, Sport+, Track, Snow/Wet .Η βασική έκδοση θα κοστίζει από 42.000 ευρώ (2,3 turbo) ενώ η έκδοση των 5 λίτρων από 48.000 ευρώ.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό την παράσταση κλέβουν τα extra, bucket, καθίσματα της Recaro. Η υπόλοιπη εικόνα είναι λιτή, που όμως συντίθεται από σχεδιαστικές πινελιές που είναι μοναδικές στην γκάμα της Ford, όπως ο πίνακας οργάνων αλλά και οι διακόπτες στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Αυτά τα αυτοκίνητα όμως δεν είναι μόνο για αριθμούς και υπολογισμούς. Είναι για απόλαυση… Στο πλαίσιο αυτό η Ford η οποία θέλει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο από την ευρωπαϊκή αγορά κυκλοφόρησε ένα βίντεο στο οποίο μας παρουσιάζει και τους πιο απολαυστικούς δρόμους στην Ευρώπη για να χαρεί κανείς με ένα Ford. «Συμπρωταγωνιστές» του Mustang το Focus RS και τα Fiesta και Focus ST.
Και κάπου εκεί έξω υπάρχει ένα Ford Mustang GT500 Cobra, βγαλμένο από κάθε αρρωστημένη φαντασία αγοριού σε ονείρωξη αλλά αυτή είναι μία άλλη ιστορία που θα πιάσουμε μία άλλη φορά…