Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Balmain: Εντυσε την Οντρεϊ Χέμπορν και τώρα όλες τις Ελληνίδες -Η ιστορία του οίκου που προκάλεσε παροξυσμό [εικόνες]

Την προηγούμενη Πέμπτη , τα πολυκαταστήματα H&M ανά τον κόσμο, άνοιξαν τις «πύλες» του και πλήθος γυναικών κάθε ηλικίας ξεχύθηκαν στους διαδρόμους, για να αποκτήσουν -τουλάχιστον- ένα κομμάτι του οίκου Balmain.

Ωστόσο προς τι όλος αυτός ο παροξυσμός στην Ελλάδα, για έναν οίκο που αν και μετράει έναν αιώνα ιστορίας, ήταν φαινομενικά «άγνωστος» στη χώρα μας πριν ένα μήνα;

  Η ιστορία του οίκου ”Balmain” 1914-1982
O Pierre Balmain, γεννήθηκε στο St Jean de Maurienne, ένα μικρό ορεινό χωριό στην περιοχή Savoie της Γαλλίας. Στα νεανικά του χρόνια σπούδασε αρχιτεκτονική  από παρότρυνση των γονιών του και στην ηλικία των 21 έκανε τα πρώτα βήματά του στην βιομηχανία της μόδας ως βοηθός των  Lucien Lelong, Christian Dior και Hubert Givenchy. Το 1945, άνοιξε το δικό του οίκο, υπογράφοντας τις δημιουργίες του με το όνομα «Jolie Madame», δηλαδή «Όμορφη Κυρία». Δεν άργησε έτσι να ενταχθεί στην ελίτ των σχεδιαστών που καθοδήγησαν την γαλλική μόδα μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο.

Ο Balmain, όντας ένας διορατικός νέος, ανέδειξε την πιο θηλυκή πλευρά των γυναικών, δημιουργώντας σύνολα με έντονη την αντίθεση του καθημερινού με το extreme style. Στην αρχή, κέρδισε το γαλλικό γυναικείο κοινό, το οποίο ήθελε να αφήσει πίσω του τις κακουχίες του πολέμου και να απελευθερωθεί και στην συνέχεια το κόσμο του Hollywood,όπου θρυλικές προσωπικότητες η Audrey Hepburn, Ava Gardner, Brigitte Bardot,και  Sophia Lore αγάπησαν τα coctail φορέματα, τα νυφικά και τις φούστες-υπερπαραγωγή του οίκου.

 Ο οίκος Balmain σήμερα
Μετά το θάνατο του δημιουργού του, ο οίκος πέρασε από τα χέρια πολλών σχεδιαστών μεταξύ άλλων των Έρικ Μόρτσενσεν,Όσκαρ ντε λα Ρέντα, Λοράν Μερσιέ και Χρίστοφ Ντεκάρνιν, οι οποίοι σεβάστηκαν πλήρως τα «θεμέλια» και την παράδοση του οίκου. Σήμερα, ο head designer του Balmain, είναι ο 21χρονος Olivier Rousteing. Τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2011, ο Rousteing έδωσε για πρώτη φορά το δικό του στίγμα στον οίκο, φέρνοντας μια νέα Balmain-ia, αφού κατάφερε να αποθεωθεί από τους διασημότερους και πιο «σκληρούς» fashion critics, όπως η Suzy Menkes. Οι ευφάνταστες δημιουργίες του, που περπάτησαν στην πασαρέλα, θύμιζαν haute couture και ήταν γεμάτες ροκ στοιχεία και ποπ μαξιμιλιστικές αναφορές.

Μάλιστα, ο οίκος Balmain έκανε κάτι πρωτοφανές στα χρονικά: ο ίδιος ο creative director έγινε μέρος της προβολής του brand. Έτσι, ο Rousteing φωτογραφήθηκε για τα μεγαλύτερα περιοδικά μαζί με γυναίκες που πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες του οίκου, στέλνοντας ένα αντιρατσιστικό μήνυμα: «Η καμπάνια Balmain αναδεικνύει την ομορφιά που κρύβουν διαφορετικοί λαοί και έχει να κάνει και με τη δική μου κατάσταση, ένα μαύρο αγόρι σε ένα πραγματικά σημαντικό γαλλικό οίκο» σχολίασε ο ίδιος. Μερικές από τις φαν-διάσημες του οίκου σήμερα είναι οι Beyoncé, Jennifer Lopez, Rihanna, Cara Delevigne, οι αδελφές Kendall και Kylie Jenner, αλλά και το ζευγάρι Kim Kardashian και Kanye West.

Η συνεργασία με τα H&M ήταν μία έκρηξη στη βιομηχανία της μόδας.

Μπορεί η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων να έχει συνεργαστεί πολλές φορές με διάσημους σχεδιαστές, όπως τους Karl Lagerfield, Versace και Alexander Wang,όμως αυτό που έγινε την προηγούμενη Πέμπτη σε όλο τον κόσμο δεν είχε προηγούμενο. Παρόλο που η Η&Μ δεν αποκάλυψε τα ακριβή στοιχεία των πωλήσεων της, την επιτυχία της συνεργασίας φανερώνουν οι περίπου 80.000 φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στο Instagram με το hashtag του οίκου, περιστατικά όπως αυτό στην Σεούλ, όπου δημιουργήθηκαν σειρές μία εβδομάδα πριν το opening και στο Λονδίνο, όπου παρενέβη η αστυνομία για να ηρεμήσει τα πνεύματα.

Πρωτότυπος ήταν και ο τρόπος που ψώνιζαν την προηγούμενη Πέμπτη, όσες γυναίκες περίμεναν στη σειρά. Πληροφορίες λένε, πως είχε τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, πως κάθε φορά μπορούσαν να μπουν 30 άτομα στο πολυκατάστημα και να παραμείνουν σε αυτό μόνο 15 λεπτά. Μόνο δύο ίδια σχέδια επιτρέπονταν να αγοραστούν από τον καθένα, ενώ τα δοκιμαστήρια ήταν σχεδόν άδεια, λόγω του χρόνου παραμονής.

Οι περισσότεροι ειδικοί της μόδας, θεωρούν πως ο ίδιος ο Rousteing «ευθύνεται» για τις διαστάσεις που πήρε το θέμα. Ο σχεδιαστής είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο Instagram, καθώς τον ακολουθούν 2εκ. Followers, ενώ τα social media (και οι fashion bloggers) τον αγαπάνε τόσο για τη -famous- παρέα του, όσο και για τις κατά καιρούς δηλώσεις του.

Μάλιστα, ο διάσημος designer λατρέυει τη Μύκονο και το καλοκαίρι που μας πέρασε είχε βρεθεί ξανά στο νησί μαζί με καλούς του φίλους, όπως το top model Alessandra Ambrosio, γεμίζοντας τα social media με υπέροχα ενσταντανέ. Διασκέδασε στα πιο in μέρη, όπως το Nammos στην Ψαρού και το Scorpio στην Παράγκα, αλλά επισκέφτηκε και την boutique του Έλληνα σχεδιαστή Απόστολου Μητρόπουλου, αγοράζοντας πολλές δημιουργίες του.

Θέλοντας, επίσης, τη γνώμη των Ελλήνων ειδικών,οι Έλληνες σχεδιαστές «Deux Hommes», Δημήτρης Αλεξάκης και  Γρηγόρης Τριανταφύλλου, παρακολούθησαν όσα  συνέβησαν στην Αθήνα με την «άφιξη των ρούχων Balmain» και είπαν στο iefimerida.gr, τη γνώμη τους για τον οίκο, τον παροξυσμό των Ελληνίδων και την βιομηχανία της μόδας.

«Η υποδοχή που επιφύλαξε το αγοραστικό κοινό τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, για την καινούργια συνεργασία των H&M με τον οίκο Balmain δεν ήταν έκπληξη για εμάς. Οι προηγούμενες συνεργασίες ακόμη και με πιο ηχηρά ονόματα έχουν χτίσει μία διαδικασία πυρετώδους αναμονής για κάθε νέα collection, η οποία κορυφώνεται εξαιτίας μίας απίστευτης επικοινωνιακής εκστρατείας που προηγείται του λανσαρίσματος κάθε Νοεμβρίου. Έτσι, από το καλοκαίρι ακόμη «καλλιεργήθηκε» η αίσθηση μίας αντίστροφης μέτρησης, μέχρι το ευρύ κοινό να αποκτήσει τις δημιουργίες ενός σχεδιαστή που έχει συνδέσει το όνομά του με «λαϊκά» ινδάλματα, όπως οι αδελφές Kardashian και η Rihanna και έχει χτίσει την εικόνα του «unapologetic» star designer, φτάνοντας έτσι σε αφάνταστα επίπεδα δημοφιλίας» σχολίασε το σχεδιαστικό δίδυμο.


Και συνέχισαν « Τα ρούχα που σχεδιάζει ο Balmain έχουν κάτι από μαξιμαλιστικά show-pieces με 80’s και tribal αναφορές για «glamazons».Έτσι είναι εύκολο να αρέσουν στο πλατύ κοινό,αλλά είναι ταυτόχρονα υπερβολικά ακριβά. Η ευκαιρία, λοιπόν, που δίνει η αλυσίδα καταστημάτων για φθηνότερες εκδοχές αγαπημένων σχεδιαστών, είχε αναμενόμενα και φέτος μεγάλη επιτυχία. Τα looks που παρουσιάστηκαν είναι κατά κύριο λόγο για βραδινές εμφανίσεις και ειδικές περιπτώσεις, που αν και δεν τα λέμε φθηνά, είχαν το χαρακτηριστικό του «value for money» καθώς αντιπροσώπευαν το 1/10, αν όχι το 1/20 της τιμής των original. Αυτό σε συνδυασμό με την έξυπνη διαφημιστική καμπάνια «Balmaination» όπου συμμετείχαν όμορφα κορίτσια από όλο τον κόσμο, είχαν ως αποτέλεσμα να προκληθεί όλος αυτός ο διεθνής παροξυσμός».

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button