
Στη Βουλή από τον Γ. Ψυχογιό το «αλαλούμ» με τις αγροτικές ενισχύσεις και το ΟΣΔΕ 2026 – Σε απόγνωση οι παραγωγοί της Κορινθίας
Σοβαρά ερωτήματα και έντονο προβληματισμό για το μέλλον του αγροτικού κόσμου φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργος Ψυχογιός. Με δική του πρωτοβουλία, και με τη συνυπογραφή 15 ακόμη βουλευτών του κόμματος, κατατέθηκε Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, αναδεικνύοντας το εκρηκτικό αδιέξοδο που βιώνουν οι παραγωγοί.
Η Ερώτηση εστιάζει στις μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των ενισχύσεων της ΚΑΠ, στις εκκρεμότητες του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ), αλλά και στο γεγονός ότι, αν και βρισκόμαστε στα τέλη Ιουνίου, δεν έχει καν ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων ΟΣΔΕ για το 2026.
Στον «αέρα» η κορινθιακή σταφίδα και τα βιολογικά
Το δελτίο τύπου κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα προβλήματα που πλήττουν άμεσα την Κορινθία. Πιο συγκεκριμένα:
-
Κορινθιακή Σταφίδα: Παραμένει στον «αέρα» η καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης, καθώς δεν έχει επικαιροποιηθεί το αμπελουργικό μητρώο, προκαλώντας τεράστια οικονομική ασφυξία στους τοπικούς παραγωγούς.
-
Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Πυλώνας ΙΙ): Εκκρεμούν πληρωμές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε κρίσιμες δράσεις, όπως η βιολογική γεωργία, το πρόγραμμα «Κομφούζιο», η ευζωία χοίρων και οι γεωργικές συμβουλές.
-
Τεχνικά προβλήματα: Κάθε προσπάθεια ολοκλήρωσης πληρωμών συνοδεύεται από δυσλειτουργίες στο σύστημα Monitoring και λάθη στον προσδιορισμό των καλλιεργειών, επιβαρύνοντας κι άλλο τους αγρότες.
Μπλοκαρισμένη και η «Κάρτα Αγρότη»
Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση στο άνοιγμα των δηλώσεων ΟΣΔΕ 2026 – την ώρα που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες η διαδικασία έχει ήδη ολοκληρωθεί – στερεί από τους παραγωγούς τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν την Κάρτα Αγρότη. Έτσι, χάνουν ένα πολύτιμο εργαλείο ρευστότητας για να καλύψουν τα τρέχοντα έξοδά τους (καύσιμα, λιπάσματα, μεροκάματα).
Ανέτοιμος ο μηχανισμός παρά τις υποσχέσεις
Ο κ. Ψυχογιός τονίζει ότι, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις μετά το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην ΑΑΔΕ για περισσότερη διαφάνεια, ένας χρόνος μετά το σύστημα εμφανίζεται εντελώς ανέτοιμο. Οι αγρότες, αντιμέτωποι με το δυσβάσταχτο κόστος παραγωγής, βρίσκονται σε διαρκή αβεβαιότητα.
Τα 4 κρίσιμα ερωτήματα προς τους Υπουργούς:
Οι συναρμόδιοι Υπουργοί καλούνται πλέον να δώσουν σαφείς απαντήσεις στη Βουλή για τα εξής:
-
Τι ποσό θα πληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου 2026 και ποιες δράσεις της ΚΑΠ θα αφορά;
-
Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την εξόφληση όλων των υπόλοιπων οφειλών;
-
Πότε επιτέλους θα ξεκινήσει και πότε θα ολοκληρωθεί η υποβολή των δηλώσεων ΟΣΔΕ 2026;
-
Ποια μέτρα έχουν ληφθεί για να λυθούν οριστικά τα τεχνικά και διοικητικά προβλήματα που μπλοκάρουν τις πληρωμές;
«Οι Έλληνες παραγωγοί χρειάζονται σαφείς απαντήσεις, αξιοπιστία και έγκαιρη στήριξη, καθώς η βιωσιμότητά τους δοκιμάζεται καθημερινά στην πράξη», καταλήγει η παρέμβαση του Κορινθίου βουλευτή.



