Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Συμβαίνει στο Λουτράκι

Νέο ενεργειακό κεφάλαιο στην Ελλάδα από την Μοτορ Οϊλ…

Ένα νέο ενεργειακό κεφάλαιο ανοίγει για τη χώρα με την επίσημη έναρξη λειτουργίας του πρώτου εμπορικού πρατηρίου υδρογόνου στην Ελλάδα, στους Αγίους Θεοδώρους, από την AVIN Oil του ομίλου Motor Oil. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο με επένδυση ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, που σηματοδοτεί τη μετάβαση της ελληνικής αγοράς προς τη χρήση καθαρών καυσίμων και βαριών μεταφορών μηδενικών ρύπων.

 

Το νέο υδρογονάδικο είναι το πρώτο δημόσια προσβάσιμο πρατήριο στην Ελλάδα και από τα πρώτα στη ΝΑ Ευρώπη. Με αυτό, η Motor Oil δεν περιορίζεται στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου, αλλά γίνεται και καταναλωτής του, καθώς σχεδιάζει να το ενσωματώσει στα διυλιστήρια της Κορίνθου από το 2026. Αντίστοιχη χρήση σχεδιάζει και η θυγατρική LPC.

 

 

Προς το παρόν, το υδρογόνο που χρησιμοποιείται εισάγεται μέσω containers από την Wien Energy, τη δημόσια επιχείρηση ενέργειας της Αυστρίας.

 

 

Το πρατήριο έχει σχεδιαστεί για να στηρίξει κυρίως τις βαριές μεταφορές, όπως λεωφορεία και φορτηγά, που μπορούν να επωφεληθούν από την υψηλή αυτονομία και τον γρήγορο ανεφοδιασμό του υδρογόνου (3–5 λεπτά). Ήδη η ΟΣΥ έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για 50 υδρογονοκίνητα λεωφορεία, τα οποία αναμένεται να ενταχθούν σταδιακά στον στόλο της.

 

Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF), με τη συμμετοχή του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, της Ολυμπίας Οδού και άλλων συνεργατών.

 

Η Motor Oil προγραμματίζει τη δημιουργία δύο ακόμα πρατηρίων:

 

Ένα στο Θριάσιο Πεδίο

 

Ένα δεύτερο στην Ακράτα, για το οποίο έχουν ήδη ξεκινήσει οι σχετικές μελέτες

 

Στόχος είναι η δημιουργία ενός δικτύου εφοδιασμού υδρογόνου που να υποστηρίζει την πανελλαδική κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και επαγγελματικών στόλων.

 

Ο Γενικός Διευθυντής της AVIN Oil, Ιωάννης Ραπτάκης, τόνισε:

 

«Ανοίγουμε τον δρόμο για την υδρογονοκίνηση. Το υδρογόνο θα έχει καθοριστικό ρόλο στην παραγωγή καυσίμων με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα».

 

Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της Coral Gas, Παναγιώτης Χαριτόπουλος, σημείωσε:

 

«Η μετάβαση στις καθαρές ενεργειακές λύσεις είναι στο DNA μας. Η επένδυση στο υδρογόνο είναι φυσικό επόμενο βήμα για ένα βιώσιμο μέλλον».

 

Το υδρογόνο παραμένει σε πρώιμο στάδιο διάδοσης, με μόλις 300 σταθμούς στην Ευρώπη και 1.150 παγκοσμίως. Ωστόσο, ο νέος ευρωπαϊκός Κανονισμός AFIR θέτει δεσμευτικούς στόχους:

 

Για την Ελλάδα, προβλέπεται η ανάπτυξη τουλάχιστον 20 πρατηρίων υδρογόνου έως το 2030

 

Ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Hydrogen Europe, δήλωσε ότι:

 

«Το κόστος του υδρογόνου παραμένει υψηλό — από 10 ευρώ ανά κιλό πριν 5 χρόνια, σήμερα φτάνει τα 15 ευρώ. Ωστόσο, η δυναμική και η τεχνολογική πρόοδος δημιουργούν τις βάσεις για μια σημαντική πτώση τα επόμενα χρόνια».

 

Η λειτουργία του πρώτου υδρογονάδικου στους Αγίους Θεοδώρους δεν είναι μόνο μια επένδυση 3 εκατομμυρίων. Είναι μια σαφής δήλωση: Η Ελλάδα μπορεί να είναι στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης, αν δημιουργήσει πρώτα τις υποδομές που θα φέρουν την αλλαγή.

 

 

 

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button