Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Σκάνδαλο… μεγατόνων με την οικογενειακή επιχείρηση του Γιλντιρίμ και τον στόλο των 100 εκατ. ευρώ

Η οικογενειακή επιχείρηση του Γιλντιρίμ, όπως γράφουν οι ιστοσελίδες mediapart.fr και theblacksea.eu, φέρεται να έχει στην κατοχή της 11 πλοία με σημαίες ξένων χωρών. Τα πλοία αυτά ανήκουν σε ένα δίκτυο «περίεργων» και μυστικοπαθών εταιριών με έδρες σε Μάλτα, Ολλανδία και Ολλανδικές Αντίλλες – συγκεκριμένα στο Κουρακάο.

Μάλιστα, υπάρχουν υποψίες ότι στις Νήσους Μάρσαλ αλλά και τον Παναμά εδρεύουν και άλλες εταιρίες.

Τουλάχιστον τέσσερα από αυτά τα πλοία χρηματοδοτούνται με τεράστια δάνεια από ελβετικές και τουρκικές τράπεζας, συμπεριλαμβανομένης μιας κρατικής!

Η ιστοσελίδα theblacksea.eu αναφέρει ότι παρότι οι δραστηριότητες σε φορολογικούς παραδείσους είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθούν πλήρως, κατάφερε να ανακαλύψει ότι ο γιος, η κόρη, ο θείος και οι ανιψιοί του Γιλντιρίμ έχουν αγοράσει επτά ακίνητα στην Ολλανδία, συνολικής αξίας 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων!

Μάλιστα, οι αγορές αυτές έγιναν με… μετρητά!

Η έρευνα έδειξε, παράλληλα, πως η οικογένεια Γιλντιρίμ χρησιμοποίησε αυτές τις ολλανδικές εταιρίες για να δωρίσει 600.000 ευρώ σε τέμενος κοντά στην Κωνσταντινούπολη.

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης τον τρόπο, με τον οποίο η ναυτιλιακή offshore της οικογένειας αναπτύχθηκε ταχύτατα και σε συνάρτηση  με την επαγγελματική ανέλιξη του Μπιναλί Γιλντιρίμ, ο οποίος έφτασε να γίνει ο δεύτερος ισχυρότερος άνδρας της Τουρκίας.

 
Σκάνδαλο... μεγατόνων με την οικογενειακή επιχείρηση του Γιλντιρίμ και τον στόλο των 100 εκατ. ευρώ

Ο Τούρκος πρωθυπουργός μπήκε στο χώρο της ναυτιλίας το 1994 όταν διοικούσε τη δημοτική εταιρία Istanbul Fast Ferries.

Απολύθηκε, όμως, το 2000 όταν αποκαλύφθηκε ότι έδωσε το συμβόλαιο για τις καντίνες στο του, Γιλμάν Ερένς, χωρίς διαγωνισμό.

Το εν λόγω σκάνδαλο, όμως, δεν φαίνεται να έκανε κακό στην καριέρα του Γιλντιρίμ. Μόλις ένα χρόνο αργότερα μπαίνει για πρώτη φορά στον πολιτικό στίβο και εντάσσεται στο κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), που ιδρύθηκε από τον «σουλτάνο» Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Για περίπου 12 χρόνια –με κάποιες μικρές διακοπές- ο Γιλντιρίμ ηγήθηκε του υπουργείου Μεταφορών. Και παρότι κατά τη διάρκεια της θητείας του η αντιπολίτευση ζήτησε εξηγήσεις για τις οικογενειακές του επιχειρήσεις, ο πολιτικός αρνήθηκε πεισματικά να απαντήσει.

Το μόνο δημόσιο σχόλιο που έχει κάνει επίσημα για τις επιχειρήσεις του ήταν τον Μάρτιο του 2013 όταν είπε σε δημοσιογράφο του CNN Τurk ότι μεταβίβασε την ναυτιλιακή εταιρία στα παιδιά του. Δεν έδωσε, όμως, περισσότερες πληροφορίες.

Πηγή: Turkish Minute 

 

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button