Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Επικαιρότητα

Παραδόθηκε στον ΟΣΕ το σύστημα ασφαλείας που αν λειτουργούσε θα είχε αποφευχθεί η θανατηφόρα σύγκρουση των Τεμπών.

 

Με φόντο το εισαγγελικό πόρισμα και το βαρύ κατηγορητήριό του, έργα της «περιβόητης» σύμβασης 717 για την αναβάθμιση και την ανάταξη των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας), έχουν αρχίσει να παραδίδονται από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ προς χρήση, έπειτα από πολυετείς καθυστερήσεις. Μάλιστα, το χρονοδιάγραμμα έχει αρχίσει να πιέζει, με στελέχη του ΟΣΕ που παρακολουθούν από κοντά τις διαδικασίες να φιλοδοξούν ότι το «προβληματικό» τμήμα του έργου (Οινόη – Τιθορέα) προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο, κάτι που όταν υλοποιηθεί, θα σημάνει και τη σταδιακή ολοκλήρωση εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με τη σύμβαση 717.

Υπενθυμίζεται πως η σύμβαση ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ – Alstom υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014, είχε προϋπολογισμό 41 εκατ. ευρώ και προθεσμία υλοποίησης δύο ετών. Αυτή όμως η σύμβαση έφτασε να «σέρνεται» μέχρι σήμερα, αφού, έπειτα από 8 παρατάσεις και μετά την υπογραφή μιας συμπληρωματικής σύμβασης, η ολοκλήρωση του έργου παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ, έπειτα από μία καθυστέρηση περίπου 15 ημερών, έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται σε λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη, ενώ από σήμερα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες παραλαβής (διοικητική παράδοση προς χρήση) έργων τηλεδιοίκησης αλλά και σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός – Πλατύ. Τα έργα αφορούν την τηλεδιοίκηση (Δομοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ) και τη σηματοδότηση 17 σταθμών από Δομοκό – Πλατύ, τμήμα που περιλαμβάνει και το σημείο στο οποίο έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Για το συγκεκριμένο τμήμα έχουν δοθεί οι πιστοποιήσεις ασφαλείας από ξένους οργανισμούς και θα ακολουθήσει μία περίοδο 10-15 ημερών προκειμένου αυτό να «τεσταριστεί» και από τους μηχανοδηγούς της Hellenic Train. Τέλος, για τον προσεχή Σεπτέμβριο απομένει η αναβάθμιση του συστήματος τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα, η οποία θα έρθει και θα «κουμπώσει» με το σύστημα σηματοδότησης του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, έργο που παραδόθηκε τον Μάιο του 2022 και αφορά διαφορετική σύμβαση από διαφορετικό ανάδοχο. «Παρακολουθούμε μέρα με την ημέρα τα έργα και η παραμικρή καθυστέρηση είναι συναγερμός για το πώς αυτή θα καλυφθεί», λένε πηγές στην «Κ». Σε ό,τι αφορά το σύστημα ETCS (Ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου συρμών), που εξασφαλίζει την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων στο δίκτυο και παραμένει εδώ και χρόνια εκτός λειτουργίας, πληροφορίες από τον ΟΣΕ λένε πως οι εργασίες για εγκατάσταση του παρατρόχιου εξοπλισμού, σε σημεία όπου υπάρχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται σύντομα να ξεκινήσουν οι λεγόμενες «δυναμικές» δοκιμές του εν λόγω συστήματος. Το ETCS τοποθετείται τόσο στα τρένα όσο και στην υποδομή, με τα δύο τμήματα να επικοινωνούν ανταλλάσσοντας πληροφορίες για την κυκλοφορία στη γραμμή που κινείται το τρένο, την κατάσταση της γραμμής κ.ά. Μάλιστα εφόσον στη γραμμή υπάρχει κάποιο ζήτημα, το σύστημα ενημερώνει αυτομάτως τον συρμό ώστε να χαμηλώσει ταχύτητα (βραδυπορία) ή ακόμη και να φρενάρει.

Προσφάτως η ΡΑΣ ενέκρινε το σύστημα παρατρόχιου ETCS στο τμήμα Δομικός – Λάρισα, ωστόσο όπως σχολιάζουν ειδικοί, θα πρέπει να τοποθετηθεί το σύστημα και στα τρένα του σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να είναι πλήρως λειτουργικό. «Μετά την ολοκλήρωση των έργων τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης πρέπει να δρομολογηθούν προσλήψεις για τη συντήρησή του», αναφέρουν στην «Κ» εργαζόμενοι, με τη διοίκηση του ΟΣΕ να διευκρινίζει πως η σύμβαση 717 προβλέπει πως ο ανάδοχος θα αναλάβει τρία χρόνια τη συντήρησή τους, κάτι που δίνει περιθώριο στον ΟΣΕ να ετοιμάσει τα επόμενα βήματα.

Πηγή Καθημερινή

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button