Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Ολογράμματα και επαυξημένη πραγματικότητα βοηθούν τους παίκτες να εκτελέσουν πέναλτι

Προηγμένη τεχνολογία δυσκολεύει τη ζωή του τερματοφύλακα

Aφού ο Μπέντζαμιν Βέρμπιτς έχασε το τρίτο διαδοχικό πέναλτι της Σλοβενίας στα πέναλτι στον δεύτερο γύρο του Euro 2024 εναντίον της Πορτογαλίας, περιέγραψε αυτή τη διαδικασία ως… λοταρία κάτι που έχουν πει και πολλοί ποδοσφαιριστές.

Και τα τρία πέναλτι της Σλοβενίας εκτελέστηκαν με τον ίδιο τρόπο και επέτρεψαν στον Πορτογάλο τερματοφύλακα Ντιόγκο Κόστα να κάνει τρεις πανομοιότυπες αποκρούσεις.

Ο Ελβετός νευροεπιστήμονας Ζαν Πιερ Μπρεσκιάνι  πιστεύει ότι τα πέναλτι δεν είναι εξ ολοκλήρου τυχερό παιχνίδι, αλλά κάτι που μπορεί να βελτιωθεί μέσω της προπόνησης, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας να αντιδρά γρηγορότερα ο παίκτης που εκτελεί όταν ένας τερματοφύλακας κινείται πρώτος.

Η ερευνητική του ομάδα στο Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ στη Γερμανία έχει σχεδιάσει ένα προηγμένο αλλά φορητό εργαλείο προπόνησης που λένε ότι μπορεί να ακονίσει τις αισθητηριακές κινητικές δεξιότητες των παικτών κατά 28% και θα μπορούσε να αυξήσει την πιθανότητα επίτευξης γκολ σε πέναλτι κατά περισσότερο από το ένα τρίτο, με βάση τις δοκιμές τους.

Η ομάδα έβαλε επαγγελματίες παίκτες να εκτελούν πέναλτι σε ένα κανονικό γήπεδο εναντίον ενός ολογραφικού τερματοφύλακα του οποίου η εμφάνιση και οι κινήσεις μιμούνται εκείνες των κορυφαίων τερματοφυλάκων.

Συνδεδεμένο με γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, το λογισμικό δίνει τυχαία στον παίκτη του πέναλτι μια θέση στόχο. Λίγο πριν χτυπηθεί η μπάλα, ο τερματοφύλακας ξεκινά την κίνηση του να αποκρούσει και το πρόγραμμα ζητά από τον παίκτη που χτυπά το πέναλτι είτε να κάνει το σουτ όπως το είχε σχεδιάσει εξ αρχής ή να αλλάξει άμεσα απόφαση και να στείλει την μπάλα από την άλλη πλευρά.

H τεχνολογία

Το σύστημα δοκιμάστηκε σε 13 νεαρούς παίκτες ηλικίας 16-18 ετών από συλλόγους της Ελβετίας αναμεσά τους και οκτώ Ελβετοί διεθνείς, οι οποίοι πραγματοποίησαν 10 προπονήσεις των 20 πέναλτι χρησιμοποιώντας τον προσομοιωτή.

Όλοι οι παίκτες μείωσαν σημαντικά τους χρόνους απόκρισης ή το όριο αισθητηριακής κινητικότητας, με τη μέση μείωση από 429 χιλιοστά του δευτερολέπτου σε 309 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ένα έλλειμμα που λένε οι ερευνητές θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες μετατροπής κατά 35% εάν διατηρηθεί μέσω της προπόνησης.

«Ξέρω ότι λειτουργεί επειδή το μετρήσαμε, μπορεί να είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο», είπε ο Μπρεσκιάνι στο πρακτορείο Reuters, προσθέτοντας ότι μια παλαιότερη, βασισμένη στο εργαστήριο μελέτη από την ερευνητική ομάδα, στην οποία συμμετείχαν περίπου 100 παίκτες, έδειξε την ίδια τάση.

«Αυτό που βελτιώνουμε είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να χρησιμοποιεί οπτικές πληροφορίες για τον τερματοφύλακα για να κατευθύνει το σουτ πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Το εργαλείο δεν μπορεί να αναπαράγει την κούραση ή την ψυχολογική πίεση μιας κατάστασης πέναλτι, αλλά θα μπορούσε να βελτιώσει το επίπεδο ετοιμότητας των παικτών με τη δυνατότητα να μεταφερθεί η ιδέα σε άλλες περιοχές του γηπέδου όπου οι πιο γρήγορες απαντήσεις θα μπορούσαν να αλλάξουν το παιχνίδι» λέει ο Μπρεσκιάνι.

Οι τερματοφύλακες που κινούνται πριν από το σημείο επαφής με την μπάλα δεν είναι κάτι νέο, αλλά οι αποφάσεις τους ενημερώνονται όλο και περισσότερο από την ανάλυση δεδομένων, με τις εταιρείες να παρέχουν στις ομάδες στατιστικές πληροφορίες σχετικά με τις τεχνικές και τις προτιμήσεις των πέναλτι των παικτών οι οποίες παραδίδονται πλέον σε πραγματικό χρόνο την ώρα των αγώνων στα μέλη του προπονητικού τιμ μιας ομάδας ώστε αν χρειαστεί να ενημερωθεί ο τερματοφύλακας.

Η ερευνητική ομάδα προσπαθεί λοιπόν να βρει ένα ψηφιακό αντίδοτο σε αυτή την τεχνολογία που βοηθά τους τερματοφύλακες ώστε να μειώσει τις πιθανότητες να αποκρούει.

Naftemporiki.gr

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button