Καταδίκη της Johnson & Johnson για θάνατο από καρκινογόνο talk και σαμπουάν
Το δικαστήριο του Μιζούρι των ΗΠΑ, υποχρεώνει μεγάλη εταιρία καλλυντικών να αποζημιώσει την οικογένεια γυναίκας που προσβλήθηκε από καρκίνο.
Στο σκεπτικό του δέχτηκε πως η γυναίκα προσβλήθηκε από καρκίνο στις ωοθήκες, και υποχρεώνει την εταιρία Johnson & Johnson να καταβάλει αποζημίωση 72 εκ. δολαρίων, στην οικογένεια της.
Σύμφωνα με τον Guardian, η αγωγή που κατατέθηκε αποτελούσε μέρος μιας ευρύτερης υπόθεσης παρόμοιων περιστατικών στην περιοχή Σεντ Λούις που αφορούσαν 60 άτομα.
Το δικαστήριο έκανε δεκτή την υπερασπιστική γραμμή της οικογένειας της γυναίκας (η οποία απεβίωσε τον Οκτώβριο στα 62 της) πως ο καρκίνος προκλήθηκε επειδή χρησιμοποιούσε αποκλειστικά και για πολλά χρόνια (35 χρόνια συγκεκριμένα) ταλκ, σαμπουάν και αφρόλουτρα της συγκεκριμένης εταιρίας, τα οποία αλλοίωσαν τη σύνθεση των κυττάρων του οργανισμού της.
Η απόφαση στηρίχθηκε επίσης και στο εξής γεγονός: (πάντα σύμφωνα με το δικαστήριο) η εταιρία προκειμένου να αυξήσει τα κέρδη της, δεν προειδοποιούσε ούτε αναγραφόταν στα προϊόντα της κάποια προειδοποίηση σχετικά με τη μακροχρόνια και συχνή χρήση τους, που ενδεχομένως θα μπορούσε να προκαλέσει καρκίνο.
Ο δικηγόρος της οικογένειας Fox, Τζερ Μπίσλευ σε δηλώσεις του είπε: «Η εταιρία γνώριζε τους κινδύνους για τη μακροχρόνια χρήση των προϊόντων της, από τις αρχές της δεκαετίας του 80 και όμως δεν έκανε το παραμικρό για να προειδοποιήσει τους καταναλωτές».
Από την πλευρά της η Κάρολ Γκούντριχ, εκπρόσωπος της εταιρίας είπε: «Δεν έχουμε καμία ευθύνη υψηλότερη από την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών, και είμαστε απογοητευμένοι με την έκβαση της δίκης. Συμπάσχουμε με την οικογένεια του ενάγοντος, αλλά σταθερά πιστεύουμε ότι η ασφάλεια των καλλυντικών με ταλκ υποστηρίζεται από επιστημονικά στοιχεία δεκαετιών».
Πάντως είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι και στο παρελθόν η Johnson’s & Johnson’s έχει απασχολήσει ομάδες υγείας και ομάδες καταναλωτών, με περιπτώσεις επιβλαβών συστατικών στα προϊόντα της.
Ήδη από το 2009 έχει διοργανωθεί ολόκληρη καμπάνια που έχει ως στόχο να αγκάσει την εταιρεία να διακόψει τη χρήση επιβλαβών για την υγεία συστατικών.