Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Επικαιρότητα

Η Ελλάδα πρωταθλήτρια της κοροϊδίας και της αισχροκέρδειας

 

Ρεπορτάζ: Ιωάννα Καβανόζη – Λυδία Καραθανάση

Απτόητη συνεχίζει η κυβερνητική προπαγάνδα την «καραμέλα» για αύξηση του κατώτατου μισθού και για βοηθήματα-ελεημοσύνη στους χαμηλοσυνταξιούχους και στους ευάλωτους οικονομικά πολίτες εν όψει Πάσχα. Έχουμε ήδη εισέλθει σε προεκλογική περίοδο, χωρίς βέβαια να έχουν προκηρυχθεί εκλογές.

Μία βόλτα όμως στα σούπερ μάρκετ παραμονές Πάσχα πείθει και τον πλέον αφελή πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά με την εφιαλτική και καθόλου δικαιολογημένη αύξηση των τιμών στο ράφι.

Πρόκειται για συνεχιζόμενη επίδειξη αναλγησίας προς τους πολίτες από τους μηχανισμούς που ελέγχουν τις αλυσίδες προμήθειας των βασικών καταναλωτικών προϊόντων, οι οποίες, ακόμη και εάν… πιάνονταν στα πράσα και με τη «γίδα στην πλάτη» για αισχροκέρδεια, εξακολουθούν να συμπεριφέρονται σαν να μη συμβαίνει τίποτε.

Οι νόμοι και οι διατάξεις ισχύουν μόνον για τις θριαμβικές ανακοινώσεις των υπουργών οι οποίοι δημοσιοποιούν την είδηση περί επιβολής μεγάλων προστίμων σε σούπερ μάρκετ για αισχροκέρδεια χωρίς να ανακοινώνουν τα ονόματα των επιχειρήσεων. Σε αυτό το κρυφτούλι μεταξύ αλήθειας και αναλήθειας χαμένος βγαίνει πάντα ο πολίτης.

«Μαυραγορίτες» δρουν ανεξέλεγκτα εις βάρος των Ελλήνων καταναλωτών

Μπορεί ο βασικός μισθός στη χώρα μας να παραμένει χαμηλός, ωστόσο οι τιμές σε βασικά αγαθά συνεχώς αυξάνονται. Οι «μαυραγορίτες» δρουν ανεξέλεγκτα εις βάρος των καταναλωτών. Παράλογες αυξήσεις καταγράφονται σε όλα τα αγαθά, που είναι δυσανάλογες λαμβάνοντας υπόψη τον βασικό μισθό στη χώρα μας.

Ενώ ο βασικός μισθός στη Γερμανία είναι τριπλάσιος από αυτόν στην Ελλάδα, οι τιμές των περισσότερων προϊόντων είναι αρκετά χαμηλότερες σε σχέση με αυτές στη χώρα μας. Οι Γερμανοί καταναλωτές δεν αναγκάζονται να ψάχνουν φθηνά σούπερ μάρκετ για να ψωνίσουν, καθώς οι τιμές εμφανίζονται σχεδόν ίδιες παντού. Δεν αναζητούν τις προσφορές, γιατί είναι ήδη χαμηλές οι τιμές.

Για του λόγου το αληθές, θα σας δείξουμε τις τιμές που έχουν κάποια προϊόντα στη Γερμανία με φωτογραφίες από τα ράφια σούπερ μάρκετ και θα τα συγκρίνουμε με τις τιμές που υπάρχουν στη χώρα μας.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, με τα προϊόντα των οποίων οι τιμές προκαλούν πονοκέφαλο στους νέους γονείς.

Σε ό,τι αφορά τις παιδικές πάνες, οι 37 πάνες στη Γερμανία κοστίζουν μόλις 5,95 ευρώ, δηλαδή 0,16 ευρώ η κάθε μία, ενώ στην Ελλάδα οι 38 πάνες κοστίζουν 22,18, δηλαδή 0,58 το τεμάχιο

Σημαντική, όμως, είναι και η διαφορά που καταγράφεται στην τιμή του βρεφικού γάλακτος, το οποίο στη Γερμανία κοστίζει μόνο 8,95 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα το ίδιο ακριβώς γάλα κοστίζει 18,50 ευρώ.

Όσο για το παιδικό σαμπουάν, στη Γερμανία κοστίζει 3,49 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα η κανονική του τιμή είναι 8 ευρώ. Εμείς, φυσικά, σταθήκαμε τυχεροί και το πετύχαμε σε έκπτωση, το οποίο κόστιζε 3,90. Ωστόσο, οι γονείς δεν είναι πάντα τυχεροί στο να πετυχαίνουν τις εκάστοτε εκπτώσεις.

Η κρέμα για την ευαίσθητη περιοχή του μωρού, στη Γερμανία κοστίζει 2,25, ενώ στην Ελλάδα 6,48 ευρώ.

Αντίστοιχα υψηλές, όμως, είναι οι τιμές των σαμπουάν που χρησιμοποιούμε. Ένα σαμπουάν στην Ελλάδα κοστίζει 5,28, ενώ στη Γερμανία 2,95 ευρώ.

Μεγαλύτερη είναι, όμως, η διαφορά που εντοπίζεται στην τιμή της μάσκας μαλλιών. Στη Γερμανία το κόστος της είναι 2,95, ενώ στην Ελλάδα 9,48 ευρώ.

Τα σερβιετάκια στη Γερμανία κοστίζουν 1,95, ενώ στη χώρα μας 3,05 ευρώ.

Ένα κουτάκι πορτοκαλάδα στη Γερμανία κοστίζει 0,69 ευρώ. Βέβαια, αν επιστρέψεις το κουτάκι στο σούπερ μάρκετ, σου επιστρέφουν 0,25 ευρώ, κάτι το οποίο οι Γερμανοί συνηθίζουν να κάνουν όχι τόσο για τα χρήματα, αλλά για την ανακύκλωση. Οπότε, το κόστος της πορτοκαλάδας είναι 0,44, ενώ στη χώρα μας 0,58 ευρώ.

Μπορεί σε κάποια προϊόντα οι διαφορές στις τιμές να είναι μικρές, αλλά στα περισσότερα προϊόντα είναι τεράστιες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η γερμανική κυβέρνηση φροντίζει να μη λείψει τίποτα από τα νοικοκυριά, ενώ η δική μας κυβέρνηση οδηγεί καθημερινά στην απόγνωση χιλιάδες καταναλωτές που πλέον δεν έχουν ούτε τα βασικά αγαθά στο σπίτι τους. Κι όσο οι Έλληνες καταναλωτές κάνουν πλούσιους τους «μαυραγορίτες» της σημερινής εποχής, οι Γερμανοί καταναλωτές αποταμιεύουν χρήματα

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button