Η Καθημερινή σας ενημέρωση!

Οι «άτακτοι» εκπαιδευτικοί παίρνουν το… μάθημά τους στα δικαστήρια

Αποβολές δεν παίρνουν μόνον οι άτακτοι μαθητές όταν δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου, αλλά το μέτρο εφαρμόζεται και στους καθ’ έξιν «κοπανατζήδες» αλλά και «άτακτους» καθηγητές που σε κάποιες περιπτώσεις εκδηλώνουν μάλιστα και άκρως παραβατική συμπεριφορά.

Τα αρμόδια όργανα του υπουργείου Παιδείας το τελευταίο διάστημα έχουν δείξει επανειλημμένα την πόρτα εξόδου από τον εκπαιδευτικό χώρο σε αρκετούς καθηγητές που είχαν «ξεχάσει» να πάνε στο σχολείο για μεγάλο διάστημα κάνοντας «κοπάνα» διαρκείας, ενώ αντίστοιχα και η Δικαιοσύνη, ενώπιον της οποίας έχουν οδηγηθεί, κατά καιρούς, απίστευτες υποθέσεις παραβατικότητας εκπαιδευτικών, τους έχει δείξει και αυτή όχι μόνο την πύλη εξόδου από το σώμα, αλλά και την πύλη εισόδου στη φυλακή, σε ορισμένες πιο σοβαρές υποθέσεις.

Διότι, όπως συμβαίνει και στους περισσότερους επαγγελματικούς χώρους, πέρα από τους πολλούς που εργάζονται σκληρά, τίμια και με αυτοθυσία για να φέρουν σε πέρας το καθήκον τους, έτσι και στον χώρο της εκπαίδευσης υπάρχουν μερικοί που έχουν παρεκτραπεί και ενσαρκώνουν στην πράξη τη ρήση «δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις»…

Ετσι, για όσους συνήθιζαν να κάνουν «σκασιαρχείο» για σημαντικό διάστημα «με το έτσι θέλω», η κατάληξη είναι συνήθως η οριστική τους παύση λόγω αδικαιολόγητης αποχής από την άσκηση των καθηκόντων, ποινή που έχουν επανειλημμένα επιβάλει τα πειθαρχικά όργανα και την οποία έχουν φροντίσει να επικυρώσουν τα αρμόδια δικαστήρια.

Πριν από λίγες μέρες, την περίοδο των εορτών, το υπουργείο γνωστοποίησε την απομάκρυνση πέντε «κοπανατζήδων» εκπαιδευτικών από διάφορες περιφέρειες της χώρας που έλειψαν αδικαιολόγητα για διάστημα από 37 ημέρες έως και 8 μήνες (!), ενώ λίγο νωρίτερα, στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου, είχαν ανακοινωθεί οι οριστικές παύσεις άλλων τριών από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ωστόσο, πέρα από τις περιπτώσεις των πειθαρχικών παραπτωμάτων που δεν περιορίζονται μόνο σε θέματα μακρόχρονων και αδικαιολόγητων απουσιών, στην ημερήσια διάταξη υπάρχουν δυστυχώς και περιπτώσεις που απασχολούν έντονα και τη δικαιοσύνη, καθώς έχουν οδηγηθεί ενώπιόν της και εκπαιδευτικοί που υπέπεσαν σε ιδιαίτερα σοβαρά αδικήματα, από οικονομικής φύσης αδικοπραξίες (υπεξαίρεση χρημάτων, οικονομικές ατασθαλίες, παράνομες συναλλαγές κ.λπ.) έως σεξουαλικής, όπως για παρενόχληση ή ασελγείς πράξεις κατά μαθητών!

Αρρωστημένες ορμές
Πολύ σοβαρότερη είναι η περίπτωση καθηγητή μουσικής που «έφαγε» σε δεύτερο βαθμό ποινή κάθειρξης 9 ετών για ασελγείς πράξεις σε βάρος μαθητριών του δημοτικού σχολείου όπου «δίδασκε», ενώ σε πρώτο βαθμό οδηγήθηκε στη φυλακή με αρχική ποινή 14ετούς κάθειρξης.

Ο «καθηγητής» προκειμένου να ικανοποιήσει τα αρρωστημένα πάθη του, αντί να κάνει μάθημα μουσικής στα παιδιά, είχε επινοήσει ένα παιχνίδι που ήθελε να παίζουν όλοι μαζί, τη «μαγεμένη νεράιδα» -όπως το αποκαλούσε-, για τον ρόλο της οποίας χρειαζόταν πάντα «ένα καλό κορίτσι» που έπαιρνε ως βοηθό του.

Ενώ ο ίδιος καθόταν στην καρέκλα στην έδρα, αφού ζητούσε από όλα τα παιδιά να ακουμπούν τα κεφάλια στο θρανίο έχοντας κλειστά τα μάτια τους και με άλλα δύο παιδιά να προσέχουν την υπόλοιπη τάξη ώστε να μην κάνει κανείς τους «ματάκια» (δηλαδή να μην κοιτάξει τι γίνεται στην έδρα), έβαζε την κοπέλα-βοηθό του να κλείσει τα μάτια της και την ανάγκαζε, σπρώχνοντας με τα χέρια του το κεφάλι της ανάμεσα στα πόδια του, να αγγίζει με το πρόσωπό της τα γεννητικά του όργανα, πάνω από το παντελόνι του και με κλειστό το φερμουάρ, έχοντας ως σκοπό τη διέγερση και την ικανοποίηση των αρρωστημένων ορμών του.

Ενα κοριτσάκι 7 ετών, όταν η μητέρα του ρώτησε πώς πέρασαν στο σχολείο, αφηγήθηκε λεπτομερώς τον ρόλο της «μαγεμένης νεράιδας», αλλά και την έντονη δυσφορία που ένιωσε (αναγκάστηκε να φτύσει) από τη δυσοσμία του όταν ο μουσικός έφερε το κεφάλι της κοντά του.

Η μητέρα «τρελαμένη» από όσα άκουσε πήγε αμέσως στη διευθύντρια για να καταγγείλει το συμβάν, αλλά εκείνη της απάντησε ότι τα παιδάκια πολύ συχνά πλάθουν ιστορίες από το μυαλό τους και κατάλαβε ότι ήθελε να αποσιωπηθεί το συμβάν.

Ειδοποίησε τότε την Αστυνομία, που έστειλε εξειδικευμένη παιδοψυχίατρο η οποία συνειδητοποίησε ότι το παιδί είναι απόλυτα φυσιολογικό και περιέγραφε ό,τι ακριβώς έζησε. Επειδή αναφέρθηκε στην περίπτωση ενός ακόμα 6χρονου κοριτσιού-βοηθού στο παιχνίδι που υπέστη τα ίδια, αλλά αντέδρασε φωνάζοντας, κρίθηκε αναγκαίο να σταλεί αστυνομικίνα με πολιτικά που, παριστάνοντας τη δασκάλα μουσικής και μετά από ενημέρωση των γονέων της, ρώτησε για το μάθημα-παιχνίδι και την 6χρονη ο οποία περιέγραψε ακριβώς τα ίδια, χωρίς να υπάρχει καμία προσυνεννόηση μεταξύ τους, αφού δεν υπήρχε και στενή φιλική σχέση ανάμεσα στις συμμαθήτριες ή στους γονείς τους.

Οι ισχυρισμοί του μουσικού ότι όλα είναι αποκυήματα της φαντασίας των παιδιών έπεσαν στο κενό και ταυτόχρονα «έπεσαν» και οι «καμπάνες» των πολυετών καθείρξεων.

Στενή σχέση
Σε άλλη περίπτωση, καθηγήτρια γνωστού σχολείου δημιούργησε πριν από λίγα χρόνια στενή σχέση με μαθήτρια άλλης τάξης από εκείνη που δίδασκε και, όταν οι γονείς της διαπίστωσαν μετά από λίγο καιρό, μέσα από αλλεπάλληλα μηνύματα, ότι είχε εξελιχθεί σε ερωτική σχέση, ζήτησαν την αποπομπή της καθηγήτριας και τη δίωξή της, γιατί εκμεταλλεύθηκε ένα ανήλικο κορίτσι 15 ετών.

Ωστόσο, κατά την ποινική αξιολόγηση της υπόθεσης τα πράγματα «κόλλησαν», γιατί για να ενεργοποιηθεί η αυστηρότερη ποινική μεταχείριση (η επιβαρυντική μεταχείριση του ενηλίκου που ενεργεί ασελγείς πράξεις σε ανήλικο, τον οποίο έχει αναλάβει να επιβλέπει ή να φυλάσσει, έστω και προσωρινά), κρίθηκε ότι δεν αρκεί να έχει ο δράστης την ιδιότητα του εκπαιδευτικού, αλλά χρειάζεται παράλληλα και να παραδίδει με την ιδιότητα αυτή μαθήματα στον ανήλικο, κάτι που δεν συνέβαινε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Παράλληλα, η κοπέλα που ήταν αντίθετη με την αντίδραση των γονέων της τάχθηκε κατά της δίωξης της καθηγήτριας, στάση στην οποία επέμεινε και με την ενηλικίωσή της.

Μόλις πριν από μερικούς μήνες «πήρε την άγουσα» θεολόγος (που έχει προσβάλει δικαστικά την αποπομπή του), γιατί δίδασκε όχι μόνο τη χριστιανική αγάπη σε σχολείο της Νότιας Ελλάδας, αλλά και ερωτικά πειράγματα, σεξουαλικά υπονοούμενα και χειρονομίες, με ερωτοτροπίες και πλάκες, που έφερναν πολλές φορές σε δύσκολη θέση μαθήτριες αλλά και τους γονείς τους, αφού τους ζητούσε να βγουν για ποτό και, όταν αρνούνταν, απειλούσε να ρίξει τον βαθμό τους κατά 4 μονάδες ή τους έστελνε πρόστυχα εικονομηνύματα…

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
Εικονικά τιμολόγια και κρούσμα υπεξαίρεσης

Στην παραβατικότητα των δασκάλων μεγάλο μέρος αποτελούν και οι οικονομικές «ατασθαλίες».

Διευθυντής δημοτικού σχολείου που ήταν ταυτόχρονα και οικονομικός διαχειριστής Σχολικής Επιτροπής (τεσσάρων δημοτικών και νηπιαγωγείων) καταγγέλθηκε από τον σύλλογο των διδασκόντων για συστηματική απουσία και προβληματική διαχείριση των βιβλίων για τη σχολική βιβλιοθήκη. Μετά την πρώτη αυτή περιπέτεια, από την οποία βγήκε αλώβητος, ήλθαν μερικά χρόνια αργότερα νέες καταγγελίες, αυτήν τη φορά από τους συλλόγους γονέων δύο δημοτικών σχολείων για μη νόμιμη λειτουργία της σχολικής επιτροπής και σοβαρές ενδείξεις για οικονομικές ατασθαλίες.

Του καταλόγισαν ότι εμφάνισε εικονικά τιμολόγια με υπερβολικές δαπάνες για υλικά καθαριότητας (πάνω από 5.500 ευρώ), αγορά βιβλίων αξίας 3.500 ευρώ (ενώ μόλις το 1/5 ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα), αγορά αθλητικού υλικού που είχαν όμως δοθεί από τον σύλλογο, αγορά καλοριφέρ λαδιού που δεν παραλήφθηκαν.

Στην έρευνα που ξεκίνησε, οι καταγγέλλοντες διαπίστωσαν επίσης ότι ο εκπαιδευτικός είχε αλλοιώσει τα πρακτικά, δημιουργώντας μια δεύτερη στήλη καταχώρισης οικονομικών στοιχείων άσχετων με αυτά που είχαν εγκριθεί, ενώ για λόγους εκφοβισμού τούς τάραξε στις μηνύσεις, για ψευδορκία και συκοφαντική δυσφήμηση. Ομως η Δικαιοσύνη έβαλε στο περιθώριο τις μηνύσεις του και αποδεχόμενη ότι υπέπεσε σε όσα του καταλογίζουν, του επέβαλε 28μηνη φυλάκιση.

«Μακρυχέρηδες»
Ηδη οι αρμόδιες δικαστικές αρχές ερευνούν άλλη υπόθεση καταγγελιών στη Β. Ελλάδα που σχετίζεται με το αδίκημα της υπεξαίρεσης 300.000 ευρώ στο οποίο φέρεται να έχουν υποπέσει καθηγητές σε βάρος ΑΕΙ.

Σε άλλη υπόθεση διευθυντής περιφερειακού δημοτικού σχολείου «έφαγε» 10μηνη φυλάκιση (εξαγοράσιμη) επειδή ως ταμίας της σχολικής επιτροπής, «έβαλε χέρι» στο ταμείο, κρατώντας χρήματα που είχαν δώσει οι γονείς για εκδρομές, αθλητικές φόρμες κ.λπ.

Την άγουσα πήρε από τη Δικαιοσύνη (γιατί τα πειθαρχικά τού είχαν επιβάλει προσωρινή μόνο παύση) και ένας εκπαιδευτικός που έλειψε αδικαιολόγητα από την υπηρεσία του για διάστημα σχεδόν δυόμισι ετών, εκμεταλλευόμενος κατά καιρούς ιδιότητές του (συνδικαλιστική, θέση σε επιτροπή στο υπουργείο κ.λπ.), αλλά και επειδή διαφωνούσε με τις θέσεις όπου τον έβαζαν να διδάξει…

 Αλέξανδρος Αυλωνίτης






Αφήστε μια απάντηση

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται ως *