Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Ενδιαφέροντα

Μέσα στα τούνελ της Elizabeth Line. Του μεγαλύτερου έργου υποδομής στην Ευρώπη

Το Λονδίνο αποκτά νέα σιδηροδρομική γραμμή με μοβ και άσπρο χρώμα στους χάρτες. Θα έχει μήκος 118 χιλιόμετρα και θα μεταφέρει περίπου 200 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Από τη Νικολέτα Μακρή

Το μεγαλύτερο έργο υποδομής στην Ευρώπη, το Crossrail – επίσης γνωστό ως το γραμμή Elizabeth  –  είναι τώρα έτοιμο στο 75%. Οι εργαζόμενοι στο έργο συνεχίζουν την κατασκευή των σταθμών του καινοτόμου σιδηροδρομικής γραμμής που θα μεταφέρει περίπου 200 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.

Είναι ήδη έτοιμα 42 χιλιόμετρα των  νέων σηράγγων στη διαδρομή  από την Reading και το Heathrow στα δυτικά μέχρι το Shenfield και Abbey Wood στα ανατολικά ενώ το σύνολο των γραμμών θα ξεπερνάει τα 118 χιλιόμετρα. Το έργο δεν έχει ξεπεράσει τον αρχικό προϋπολογισμό των 14,8 δισεκατομμυρίων λιρών και έχει οριστεί να ολοκληρωθεί σε πρώτη φάση το Δεκέμβριο του 2018 και σε δεύτερη ένα χρόνο αργότερα. Θα συνδέσει  καίριες περιοχές του Λονδίνου για την απασχόληση και την επιχειρηματική δραστηριότητα όπως το Canary Wharf, το West End και το Heathrow πιο αποτελεσματικά από ποτέ. Θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού, αυξάνοντας τη σιδηροδρομική ικανότητα του κεντρικού Λονδίνου κατά 10% και να φέρνοντας επιπλέον 1,5 εκατομμύρια άτομα μέσα σε 45 λεπτά στο κεντρικό Λονδίνο.

Η γραμμή θα ενταχθεί στο δίκτυο του London Underground, αλλά τα νέα τρένα θα είναι σύγχρονα, ευρύχωρα και κλιματιζόμενα, παρόμοια με αυτά των Thameslink και Overground. Το μεγαλύτερο μέρος της γραμμής θα βρίσκεται πάνω από το έδαφος, αλλά περίπου 20 χιλιόμετρα θα διατρέχουν υπογείως το κεντρικό Λονδίνο. Η νέα γραμμή θα εμφανίζεται με μοβ χρώμα στους TfL χάρτες ενώ στο χάρτη του Tube θα εμφανίζεται ως μοβ και λευκή γραμμή, παρόμοια με το DLR (τιρκουάζ και λευκό) και το Overground (πορτοκαλί και λευκό).

Όταν ολοκληρωθεί η γραμμή θα εξυπηρετεί 24 τραίνα ανά ώρα σε κάθε κατεύθυνση ενώ κάθε συρμός θα έχει εννέα βαγόνια και να είναι ικανός να μεταφέρει μέχρι και 1.500 επιβάτες. Οι σταθμοί έχουν σχεδιαστεί για να φιλοξενήσουν επιπλέον τρένα εάν η ικανότητα πρέπει να αυξηθεί.

Οι σήραγγες ολοκληρώθηκαν το 2015 και το έργο επικεντρώνεται τώρα στην πολύπλοκη εργασία της διαρρύθμισης των σταθμών και των σηράγγων με τον εξοπλισμό και τα συστήματα που απαιτούνται για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Στις σήραγγες του τρένου, αυτό περιλαμβάνει την εγκατάσταση της γραμμής, τον εξαερισμό της σήραγγας, τη σηματοδότηση, τις επικοινωνίες και τον εξοπλισμό της εναέριας γραμμής.

Στους σταθμούς, η διαρρύθμιση περιλαμβάνει την εγκατάσταση της πλατφόρμας, τις κυλιόμενες σκάλες, την επένδυση των τοίχων και πολλά από τα αρχιτεκτονικά τελειώματα που θα κάνουν κάθε σταθμό της γραμμή Elizabeth να παραδοθεί πλήρης. Προφανώς η γραμμή πήρε το όνομά της από τη Βασίλισσα Ελισάβετ II, και θα έχει 40 σταθμούς τρένων, συμπεριλαμβανομένων 10 νέων σταθμών σε Paddington, Bond Street, Tottenham Court Road, Farringdon, Liverpool Street, Whitechapel, Canary Wharf, Custom House, Woolwich και Abbey Wood.

Το Tottenham Court Road θα γίνει ένας από τους πιο πολυσύχναστους σταθμούς του Λονδίνου όταν ανοίξει η Crossrail. Θα αποτελέσει ένα τεράστιο κόμβο που θα εξυπηρετεί τις γραμμές Northern, Central και Elizabeth εξυπηρετώντας περισσότερους από 200.000 επιβάτες κάθε μέρα. Έργα τέχνης από καλλιτέχνες που κέρδισαν το βραβείο Turner θα βρίσκονται στο εσωτερικό του σταθμού, ενώ έργο τέχνης με χρυσά φύλλα από τον Richard Wright θα τοποθετηθεί στην οροφή μιας από τις ανατολικές κυλιόμενες σκάλες.

Τα σπήλαια Stepney Green  είναι μερικά από τα μεγαλύτερα που κατασκευάστηκαν ποτέ στην Ευρώπη, χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ονομάζεται επένδυση εκτοξευόμενου σκυροδέματος. Έχουν περίπου 50 μέτρα μήκος, 17 μέτρα πλάτος και 15 μέτρα ύψος και θα παίξουν κρίσιμο ρόλο όταν ανοίξει η Crossrail.

Ο σταθμός Paddington έχει επιλεγεί να υποστεί την πιο σημαντική μεταμόρφωση από την κατασκευή του το 1853. Ο νέος σταθμός θα καλύπτει τρία επίπεδα, με δύο εισόδους. Ένα άνοιγμα 90 μέτρων θα καλύπτεται από έναν θόλο από ατσάλι και γυαλί οκτώ μέτρα πάνω από το έδαφος που θα αφήνει το φυσικό φως να φωτίζει την πλατφόρμα του σταθμού.

 Πάνω στο 120 μέτρων μήκους στέγαστρο,  θα είναι τυπωμένο ένα έργο τέχνης από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Spencer Finch. Το «Cloud Index» θα δημιουργήσει μια εικόνα του ουρανού που θα φαίνεται να αλλάζει ανάλογα με το φως, την κατεύθυνση του ήλιου και την ώρα της ημέρας.

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button