Η Καθημερινή σας ενημέρωση!

Δείτε βήμα προς βήμα πώς κατασκευάζεται η Bugatti «Chiron» των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ

Η Bugatti ανακοίνωσε σήμερα την παράδοση των τριών πρώτων «Chiron» στους κροίσους ιδιοκτήτες, οι οποίοι χρειάστηκε να περιμένουν 9 μήνες για να πάρουν στα χέρια τους το έργο τέχνης των 1.500 ίππων. Από τη Νικολέτα Μακρή

Η σειρά παραγωγής του supercar της Bugatti «Chiron» επιταχύνεται με ραγδαίο ρυθμό. Δώδεκα υπερ αυτοκίνητα βρίσκονται υπό κατασκευή στη μονάδα παραγωγής της γαλλικής πολυτελούς μάρκας, η οποία φέρει τον τίτλο Atelier και βρίσκεται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Molsheim, στη βόρειο-ανατολική Γαλλία. Τα τρία παραδόθηκαν στους βαθύπλουτους ιδιοκτήτες τους αυτή την εβδομάδα και η Bugatti έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το σχετικό βίντεο.

Κατά μέσο όρο, απαιτούνται περίπου έξι μήνες μεταξύ της έναρξης της παραγωγής και της τελικής παράδοσης της «Chiron». Είκοσι ειδικοί στο Atelier κατασκευάζουν το πανίσχυρο, πολυτελές supercar παραγωγής συναρμολογώντας πάνω από 1800 επιμέρους τμήματα και εργαζόμενοι αποκλειστικά και μόνο με το χέρι. Όπως είναι αναμενόμενο, το supercar υπόκειται στις πιο αυστηρές δοκιμές και ποιοτικούς ελέγχους πριν από την παράδοση. Στην εγκατάσταση έγιναν πολλές τροποποιήσεις προκειμένου να υπάρξει η ιδανική συναρμολόγηση του αυτοκινήτου των 1500 ίππων και να ληφθούν υπόψη η σύνθετη φύση του νέου προϊόντος αλλά και η καινοτόμος διαδικασία παραγωγής του.

Ο προγραμματισμός της παραγωγής του κάθε οχήματος αρχίζει μόνον όταν ο πελάτης οριστικοποιήσει την παραγγελία του από την Bugatti. Κανονικά, μια «Chiron» χρειάζεται περίπου εννέα μήνες για αυτό το ταξίδι από την παραγγελία μέχρι την παράδοση. Όσο πιο ασυνήθιστες είναι οι επιθυμίες του πελάτη όσον αφορά τα υλικά, τα χρώματα ή άλλα στοιχεία, τόσο περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί. Όταν ξεκινήσει η γραμμή παραγωγής για ένα όχημα, αρχικά παραγγέλνονται τα εξαρτήματα. Από αυτό το σημείο ξεκινά, η αντίστροφη μέτρηση και θα διαρκέσει περίπου έξι μήνες μέχρι την παράδοση του αυτοκινήτου. Οι προμηθευτές της Bugatti, οι οποίοι βρίσκονται σε όλη την Ευρώπη, θα εργαστούν σκληρά για να παραδώσουν εγκαίρως στο  Molsheim, τα τμήματα του αυτοκινήτου που χρειάζονται για τη συναρμολόγηση.

Ένα μήνα πριν από την έναρξη της παραγωγής, το αμάξωμα συναρμολογείται με το monocoque σασί για να εξασφαλιστεί ότι όλα ταιριάζουν μεταξύ τους άψογα. Χρειάζονται περίπου τρεις εβδομάδες για να εφαρμόσουν τα διάφορα περάσματα χρώματος. Στην περίπτωση των ορατών ανθρακονημάτων, απαιτούνται έξι στρώσεις. Για την εξωτερική στρώση , μπορεί να χρειαστούν έως και οκτώ περάσματα, ανάλογα με το αν το φινίρισμα που έχει παραγγείλει ο πελάτης είναι uni, μεταλλικό ή περλέ. Η διαδικασία είναι χρονοβόρα καθώς όλες οι στρώσεις βάφονται με το χέρι, όπως επίσης κάθε στρώση θα πρέπει να τριφτεί και να γυαλιστεί πριν ξεκινήσει η εργασία για την επόμενη στρώση.

Tο κτίριο παραγωγής για την «Chiron», το οποίο η Bugatti αποκαλεί Αtelier, έχει εμβαδόν πάνω από 1000 τετραγωνικά μέτρα. εγκαινιάστηκε το 2005 και έχει μια οβάλ διαμόρφωση, με βάση το λογότυπο της Γαλλικής μάρκας, το Bugatti «μακαρόν». Σχεδιάστηκε από τον Γερμανό καθηγητή αρχιτεκτονικής Gunter Henn και φιλοξένησε για πάνω από δέκα χρόνια την παραγωγή της «Veyron 16.4» και των παραγώγων της. Για την «Chiron», έγιναν πολλές τροποποιήσεις στο Αtelier και τις εγκαταστάσεις του, για να ληφθούν υπόψη τα στοιχεία του νέου προϊόντος και η αυξημένη πολυπλοκότητα της διαδικασίας παραγωγής.

Δεν υπάρχουν ούτε ιμάντες ούτε ρομπότ στην εγκατάσταση του Molsheim. Οι άνθρωποι εργάζονται σε σταθμούς, όπως στις ομάδες της Formula 1, όλα σε όλους, Συνολικά υπάρχουν δώδεκα σταθμοί. Στον πρώτο σταθμό, ο κινητήρας ετοιμάζεται για συναρμολόγηση. Ο κινητήρας έρχεται προ-συναρμολογημένος από το εργοστάσιο κινητήρων του ομίλου Volkswagen στο Salzgitter, όπου οι ειδικοί κατασκευάζουν τον κινητήρα των 1500 ίππων σε ένα πιλοτικό χώρο εξοπλισμένο αποκλειστικά για την Bugatti και στη συνέχεια τον δοκιμάζουν σε πάγκο δοκιμών για οκτώ ώρες. Την ίδια στιγμή, μια παρόμοια διαδικασία εφαρμόζεται για τη μετάδοση του διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων που έχει γίνει μεγαλύτερος και ισχυρότερος για να καλύψει την υψηλή ισχύ εξόδου του υπερ αυτοκινήτου και τη γιγαντιαία ροπή των 1600 Nm.

Στο Atelier υπάρχουν δύο πλατφόρμες κατασκευής σασί, όπου τρεις εργαζόμενοι εργάζονται περίπου μία εβδομάδα για τη συναρμολόγηση. Το πίσω άκρο του οχήματος είναι χτισμένο γύρω από το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ταυτόχρονα, το monocoque και το εμπρόσθιο άκρο συνδέονται μαζί και εξοπλίζονται με τις απαιτούμενες πλεξούδες καλωδίωσης. Εγκαθίστανται επίσης οι σωλήνες που συνδέουν τον κινητήρα στο πίσω μέρος με τα θερμαντικά σώματα στο μπροστινό. Στη «Chiron» η ψύξη είναι ζωτικής σημασίας για αυτό και το όχημα είναι εξοπλισμένο με τρεις αντλίες νερού, μια μεγάλη αντλία για τον κύκλο υψηλής θερμοκρασίας και δύο μικρότερες αντλίες για τον κύκλο χαμηλής θερμοκρασίας.

Το μόνο ηλεκτρονικό εργαλείο που χρησιμοποιείται στη συναρμολόγηση του πλαισίου είναι ένα «έξυπνο» ροπόκλειδο. Αυτό επιτρέπει να ελέγχεται μια καμπύλη δεδομένων σε κάθε βίδα που σφίγγεται πάνω στο σασί, η οποία αποθηκεύεται σε έναν υπολογιστή συνδεδεμένο με το σύστημα, που στη συνέχεια δίνει στον εργαζόμενο συναρμολόγησης ένα σήμα όταν επιτευχθεί η σωστή τιμή της ροπής. Υπάρχουν περισσότερες από 1800 βιδωμένες αρθρώσεις στο supercar, με την τεκμηρίωση να απαιτείται για τις 1068. Το βασικό σημείο της συναρμολόγησης του πλαισίου είναι σίγουρα η ένωση του monocoque και του πίσω άκρου. Δεκατέσσερα μπουλόνια τιτανίου διασφαλίζουν ότι ο δεσμός μεταξύ των δύο μονάδων είναι ανθεκτικός και εξαιρετικά ισχυρός. Το τιτάνιο επιλέχθηκε για να κρατήσει χαμηλό το συνολικό βάρος. Κάθε μπουλόνι ζυγίζει μόνο 34 γραμμάρια.

Μετά από αυτό το στάδιο, το σασί ταξιδεύει λίγα μέτρα στο δυναμόμετρο που είναι το πιο ισχυρό στο είδος του στον κόσμο. Αυτό είναι το μέρος της εγκατάστασης παραγωγής που χρειάστηκε τη μεγαλύτερη επένδυση στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την «Chiron». Οι τροποποιήσεις, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων ηλεκτρικών καλωδίων, ήταν απαραίτητες καθώς το δυναμόμετρο δεν θα μπορούσε να απορροφήσει τους 1500 ίππους και τη ροπή των 1600 Nm. Η νέα μονάδα είναι τόσο ισχυρή που μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια με ρεύμα έως 1200 αμπέρ κατά τη λειτουργία. Η Bugatti στη συνέχεια τροφοδοτεί την περίσσεια ενέργεια που παράγεται, στο τοπικό δίκτυο του Molsheim.

Mόλις το supercar περάσει όλες τις αυστηρές δοκιμές από το δυναμόμετρο, στον επόμενο σταθμό αρχίζει η ενίσχυση του εξωτερικού του. Εδώ, τα τμήματα από ανθρακονήματα τοποθετούνται στο όχημα. Καθώς ορισμένα από τα επιμέρους ελαφριά μέρη είναι πολύ μεγάλα και εύθραυστα, η εργασία αυτή είναι εξαιρετικά απαιτητική και αυτός είναι ο λόγος που έχει εισαχθεί και ένα στάδιο προ-συναρμολόγησης. Η προ-συναρμολόγηση ολοκληρώνεται σε νέο κέντρο τεχνολογίας της Bugatti, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση 200 μέτρων από το Atelier. Οι συνθήκες φωτισμού σε αυτή την αίθουσα συναρμολόγησης είναι οι ίδιες με το Atelier, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε προβλήματα με τη βαφή ή σε ζημιές σε μεμονωμένα μέρη, μπορούν να εντοπιστούν και να διορθωθούν πριν τοποθετηθούν τα τμήματα του αυτοκινήτου. Χρειάζονται τρεις με τέσσερις ημέρες για να τοποθετηθούν τα τμήματα του κύριου σώματος στη «Chiron» και να ρυθμιστούν με ακρίβεια οι σύνδεσμοι.

Το επόμενο στάδιο είναι μια υγρή δοκιμασία: Εδώ, η Bugatti υποβάλλεται για 30 λεπτά σε ράντισμα με νερό ψιλής βροχής ποικίλης έντασης, προκειμένου να εντοπισθούν τυχόν διαρροές. Τα εσωτερικά εξαρτήματα εγκαθίστανται μόνο όταν έχει ολοκληρωθεί αυτή η δοκιμή. Σε αυτή τη φάση, δύο μέλη της ομάδας κατασκευής βεβαιώνονται ότι όλα τα εξαρτήματα έχουν τοποθετηθεί στη σωστή θέση στο εσωτερικό του supercar, μια διαδικασία που διαρκεί κανονικά έως και τρεις ημέρες.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια πολυτελή έκδοση με πλήρη δερμάτινη επένδυση ή ένα πιο σπορ συνδυασμό δέρματος και ανθρακονημάτων.

Όταν ολοκληρωθεί το εσωτερικό, η «Chiron» είναι έτοιμη για δοκιμή. Ολόκληρο το supercar καλύπτεται για μια μέρα με ένα ισχυρό διαφανές πλαστικό φύλλο. Μια επιπλέον ημέρα απαιτείται για την αφαίρεση του φύλλου και τον καθαρισμό του οχήματος μετά την δοκιμαστική οδήγηση. Πριν φύγει από το Atelier για πρώτη φορά για το test drive, οι ηλεκτρονικές λειτουργίες του οχήματος ελέγχονται και μπαίνουν λάστιχα δοκιμής. Κατά τη διάρκεια του test drive το αυτοκίνητο οδηγείται για 300 χιλιόμετρα μέσα από το Vosges και μέχρι το αεροδρόμιο του Colmar, όπου ολοκληρώνεται η δοκιμή των λειτουργιών η οποία  απαιτεί ταχύτητες άνω των 250 km / h στο διάδρομο του αεροδρομίου .

Το ταξίδι της επιστροφής καλύπτεται με πιο «χαλαρούς» ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο για να επιτραπεί στο όχημα να κρυώσει. Αν ο οδηγός δοκιμών δώσει το οκ μετά το ταξίδι, οι τεχνικοί αλλάζουν το λάδι μετάδοσης και μπαίνουν στο Atelier τα λάστιχα και το κάτω μέρος του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο στη συνέχεια συμπληρώνει μια τελική δοκιμαστική οδήγηση για πάνω από 50 km πριν δοθεί η τελική έγκριση.

Σε αυτό το στάδιο, η «Chiron» μεταφέρεται στο θάλαμο βαφής, όπου ετοιμάζεται για το τελικό φινίρισμα. Όλες οι προστατευτικές μεμβράνες απομακρύνονται και το όχημα στη συνέχεια, καθαρίζεται και γυαλίζεται. Η καλλωπιστική προετοιμασία του supercar διαρκεί δύο ημέρες πριν μεταφερθεί στη σήραγγα φωτός. Εδώ, ένα μέλος της ομάδας πραγματοποιεί μια λεπτομερή επιθεώρηση του φινιρίσματος για περισσότερες από έξι ώρες, μετά την οποία η Bugatti επιστρέφει στο θάλαμο βαφής.  Το μέλος της ομάδας στη συνέχεια θα αφαιρέσει με εξαιρετική επιμέλεια όλα τα ορατά ελαττώματα. Μετά από περίπου δύο μήνες, η «Chiron» αφήνει την εγκατάσταση παραγωγής.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, είκοσι εργαζόμενοι, μεταξύ των οποίων δύο γυναίκες, έχουν συναρμολογήσει ένα σύνολο περίπου 1800 μεμονωμένων μερών για να δημιουργήσουν ένα πιο τα πιο ισχυρά supercars παραγωγής στον κόσμο.

Για την ιστορία το μοντέλο ονομάστηκε Bugatti Chiron (γαλλικά: Σιρόν, αγγλικά: Τσιρόν) προς τιμήν του Louis Alexandre Chiron (1899 – 1979), ο οποίος ήταν εργοστασιακός οδηγός της Bugatti κατά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Μάλιστα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Bugatti σχετικά με την επιλογή του ονόματος, ήταν ο καλύτερος οδηγός αγώνων παγκοσμίως στην εποχή του, και το όνομά του έχει συνδεθεί με την ιστορία της Bugatti όσο κανενός άλλου οδηγού αγώνων. Επιπρόσθετα, η επιλογή αυτή επανέφερε την ονομασία του αρχικού πρωτότυπου Bugatti 18/3 Chiron του 1999, πάνω στο οποίο βασίστηκε η Bugatti Veyron.

Και φυσικά η «Chiron» δεν θα μπορούσε να ξεφύγει της προσοχής του Ρονάλντο.






Διαβάστε Περισσότερα

  • Στρες: Οι 8 τρόποι «αποσυμπίεσης»
  • Οι Βίκινγκς είχαν φθάσει στην Αμερική από το 1021 μΧ, σύμφωνα με νέες επιστημονικές εκτιμήσεις
  • Αγιορείτικοι μανιταροκεφτέδες
  • Δημήτρης Σιμόπουλος: Η μάχη του αστροφυσικού με τον καρκίνο – «εγώ είμαι Επικούρειος»
  • Υπόγειο αυτοκινητόδρομο στο Λας Βέγκας θα φτιάξει ο Ελον Μασκ
  • Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μείωσαν τις συνολικές εκπομπές CO2 κατά σχεδόν 49% από το 2005
  • ‘Ερχεται η νέα οικονομική διακυβέρνηση
  • Αλλάζει όνομα το Facebook; – Οργιάζουν οι φήμες
  • Αφήστε μια απάντηση

    Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται ως *