Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Αυτοκίνητο

Test Drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid GR Sport – Δοκιμάζουμε το σπορτίφ ιαπωνικό μικρομεσαίο

Αυτή είναι η σπορ στιγμή του πιο διάσημου και σημαντικού αυτοκινήτου στην ιστορία της Toyota, η έκδοση GR SPORT εμπνευσμένη από την Toyota Gazoo Racing.

Ο Kalle Rovanpera έχει μόλις κερδίσει το ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο τόσο σημαντικό (ιστορικά και συναισθηματικά) EKO Acropolis Rally 2023. Με 70 χρόνια παρουσίας και τοποθετημένο ψηλά στη λίστα με τα αγαπημένα χωμάτινα ράλλυ όλου του κόσμου, το Acropolis γιόρτασε φέτος με το ανάλογο σασπένς, με πολύ δράμα, λάσπη, φυτευτές, κλαταρίσματα, σπασμένες αναρτήσεις αλλά πάντα κρατώντας ψηλά τη σημαία του WRC. Με αυτά κατά νου και βλέποντας σύσσωμη την ομάδα της Gazoo Racing WRT να χειροκροτά για την τόσο σημαντική πρωτιά του πάντα ευγενικού και χαμογελαστού hipster Φινλανδού, βλέπεις δεκάδες μηχανικών κι αντιλαμβάνεσαι ότι το παιχνίδι είναι σημαντικό για την Toyota και όχι μόνο σε ό,τι αφορά αγωνιστικούς τίτλους.

Η Gazoo Racing λοιπόν, έδωσε το πράσινο φως (ίδιο με αυτό της υβριδικής εποχής του WRC) να ξεκινήσει η κοσμητική επιμέλεια των αυτοκινήτων της Toyota, βάζοντας συνάμα το διάσημο πλέον και ένδοξο ταμπελάκι του αγωνιστικού βραχίονα της ιαπωνικής φίρμας. Και να η Corolla 1.8 Hybrid GR Sport των 140 ίππων (στη βασική της έκδοση την έχουμε δοκιμάσει με την είσοδό της στην ελληνική αγορά) με την οποία κινηθήκαμε τις ημέρες του Acropolis (κι αν δεν ήταν η σφοδρότητα της κακοκαιρίας Daniel θα κάναμε πολλά ωραία πράγματα!).

Παραλάβαμε το (την για εμάς) Corolla στην καλή, bi-tone, δίχρωμη έκδοση σε ασημί χρώμα με μαύρη ματ επένδυση οροφής, η οποία για τις ανάγκες του Gazoo Racing έχει μία πιο δυναμική εμφάνιση υιοθετώντας νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18” και πίσω προφυλακτήρα με επίσης νέα εμφάνιση, διαχύτη και προστατευτική ποδιά. Δείχνει αρκετά ψαρωτικό (όχι επιπέδου… Fast and Furious), αλλά συνάμα είναι σοβαρό και μόνον οι κόκκινες ενθέσεις στις ζάντες μπορεί να προκαλέσουν μια κάποια αισθητική… αναστάτωση.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: 8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ: 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ: 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ: 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ: 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: 9
VALUE FOR MONEY: 8

ΣΥΝΟΛΟ : 84

Στο εσωτερικό, τα καθίσματα έχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, όμορφη αισθητική και βέβαια ανάγλυφο το λογότυπο GR στα προσκέφαλα. Υπάρχει επίσης 3άκτινο δερμάτινο τιμόνι GR Sport και το λογότυπο GR προστίθεται στο μπουτόν της μίζας, δίνοντας το κάτι παραπάνω. Πέραν της αισθητικής διαφοροποίησης το νέο υβριδικό σύστημα 140 PS στα 1,8 ατμοσφαρικά λίτρα ενός κορυφαίου σε βαθμό απόδοσης κινητήρα αποδεικνύεται εξαιρετικά εύρωστο και αποδοτικό ειδικά στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν και Normal και Eco.

Εκκινεί με το βελτιωμένο eCVT κιβώτιο έχοντας αυτή την αίσθηση πατιναρίσματος, αλλά πολύ πολύ μετριασμένο σε σχέση με το παρελθόν και η ηλεκτρική κίνηση είναι μια σοβαρή πραγματικότητα επιτρέποντας στο αυτοκίνητο μέσα στον αστικό ιστό να κινείται για πολλή ώρα αμιγώς ηλεκτρικά, επιτυγχάνοντας κατανάλωση από κάτω του 1,0 L/100km μέχρι 4,4 L/100 km.

Αν θελήσετε να γίνετε… Kalle το αυτοκίνητο έχει να επιδείξει υπόλοιπες επί μέρους ποιότητες (ακαμψία πλαισίου, στιβαρότητα, άνεση, κατευθυντικότητα) προσφέροντας και επαρκέστατο (δεδομένης της φύσης του αυτοκινήτου) επίπεδο άνεσης με τα ελαστικά Falken Z1EX ze914B διαστάσεων 225/40-R18. Κινηθήκαμε σε στριφτερές ασφάλτινες διαδρομές σε καλή άσφαλτο με σιγουριά και καλό κράτημα, έχοντας αναρτήσεις με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και μόνο μια κάποια παραμετροποίηση στο κιβώτιο ταχυτήτων (βλέπε προκαθορισμένες θέσεις αλλαγής σχέσεων) μας έλειψε θέλοντας να κατεβάσουμε ρυθμό, επιλέγοντας ουσιαστικά και μονίμως το πρόγραμμα Β που προσφέρει ενισχυμένη αναγεννητική πέδηση.

Κατά τα λοιπά η Corolla είναι αυτή που περιμένεις, ποιοτική, με ψηφιακό περιβάλλον που συντίθεται από δύο οθόνες πλούσιο σε εξελληνισμένες πληροφορίες (και κάποια θέματα εργονομίας από το πολυλειτουργικό τιμόνι), επαρκείς χώρους για τους εμπρός επιβάτες, μέτριο άνοιγμα θυρών και τυπικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ οι αποσκευές βρίσκουν μόλις 361 λίτρα.

Η τιμή τούτης της έκδοσης δεν είναι χαμηλή στα 31.950 ευρώ αν και η βασική είναι σαφώς πιο προσγειωμένη στα 28.470 ευρώ. Όμως είναι μια νότα «μη SUV» σε μια εποχή που κατακλυζόμαστε από ογκώδεις μεταφορείς, μια νότα σπορτίφ που σου θυμίζει κάτι από Kalle κάθε φορά που πατάς το μπουτόν εκκίνησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA COROLLA 1.8 Hybrid 140PS 2023   TIMH €28.470   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.798, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 142/3.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,6 L/100km, 104 g/km

TOYOTA COROLLA 1.8 Hybrid 140PS 2023

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ/ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΔΕΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΜΕΤΡΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Πηγή
caranddriver.gr
enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button