ΣΗΦΗΣ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ: Η ΦΡΑΣΗ ‘ΩΠΑ ΚΕΦΙ’ ΣΗΜΑΔΕΥΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΕΝΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ
Κείμενο: Έλενα Χαραλαμπίδου
Πανελλήνια πρεμιέρα για την παράσταση “Αυτή η νύχτα μένει” στο δημοτικό θέατρο Καλαμαριάς, Μελίνα Μερκούρη και ο Σήφης Πολυζωίδης μιλάει στο beater.gr για το σπουδαίο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή και την ξέφρενη παράσταση που έστησε η Κίρκη Καραλή. Έρωτες, συγκρούσεις, πάθη, πειρασμοί, ντίβες της νύχτας, σουξέ, ψέμματα, ζημιές, κίνδυνοι, μυστικά, φιλοδοξίες, ίντριγκες, λαμέ, σαμπάνια και βαρύ μακιγιάζ σε μια άσωτη Ελλάδα του ’80.
Αφετηρία η Θεσσαλονίκη.
Λόγω της πολύ καλής σχέσης που συνδέει την Κίρκη με τη Θεσσαλονίκη ήταν επιλογή να ξεκινήσουμε από εδώ και στη συνέχεια να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. Το κοινό της πόλης έδειξε τρυφερότητα απέναντι στην Γκάμπυ της Κίρκης την προηγούμενη θεατρική σαιζόν και έτσι το θεωρήσαμε πολύ δίκαιο και όμορφο.
Προσωπικά βρίσκω τους Θεσσαλονικείς πολύ ευχάριστους (ακόμη). Περπατώντας στην ηλιόλουστη παραλία μπορεί κανείς να δει μόνο χαρά.
Αυτή η νύχτα μένει, το έργο.
Το έργο είναι μια συρραφή ανθρώπινων ιστοριών στα επαρχιακά σκυλάδικα της δεκαετίας του ’80. Βαθιά πολιτικό, κοινωνικό και ουσιαστικά ανθρώπινο μιας και γύρω από απλές εικόνες, ιστορίες, τραγούδια που σημάδεψαν μια γενιά και περισσότερες εξυφαίνεται όλος ο ελληνικός ιστός. Ενα οδοιπορικό στην άσωτη ζωή τραγουδιστών, νταβατζήδων, θαμώνων και λοιπών στοιχείων που με τον τρόπο τους μπλέχτηκαν και έζησαν τότε.
Ο ρόλος.
Ένας διάσημος μάνατζερ που στέλνει διάφορα “νέα ταλέντα”, τραγουδιστές και χορευτές στην επαρχία για να δουλέψουν, αλλά στο μεσοδιάστημα παίρνει επιδοτήσεις από την τότε ΕΟΚ και ανοίγει εργοστάσιο με παστά, τρώει τα χρήματα διαλύει το εργοστάσιο και η ζωή συνεχίζεται. Κομπιναδόρος κοινώς, μπαίνει στη νύχτα στη συνέχεια ως πελάτης. “Καλός πελάτης”
Η συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα Κίρκη Καραλή.
Οι συνεργασίες είναι μια περίεργη χημική αντίδραση. Γνωριζόμαστε χρόνια με την Κίρκη
και πέρυσι με πήρε τηλέφωνο και μου είπε πως θέλει να ανεβάσει αυτό το έργο. Δεν ήταν σίγουρος ο ρόλος για τον οποίο με ήθελε, απλώς με είχε σκεφτεί μέσα σε αυτό. Και έτσι κι έγινε. Είναι ένα νέο κορίτσι, πολύ ταλαντούχο και βρίσκω ευτυχή τούτη τη συγκυρία
Η γοητεία του επαγγέλματος.
Οι συνάδελφοί μου έχουν τα πάντα που δεν έχω εγώ και γι’αυτό μου αρέσει να πηγαίνω κοντά τους. Έχει μια τρέλα ηθοποιός γενικά. Ασχολείται πολύ με τον εαυτό του για να πιάσει τους ρόλους. Είναι βαθιά εσωτερική διαδικασία. Αυτή η τρέλα είναι που με γοήτευσε κι εμένα. Δεν το είχα αποφασίσει ποτέ να γίνω ηθοποιός. Ακόμη και σήμερα δεν μπορώ να θυμηθώ τη στιγμή. Από το μάρκετινγκ βρέθηκα ερασιτεχνικά στο σανίδι και κόλλησα. Μετά πήγα στη δραματική και θέλησα να το εξελίξω.
Η ελληνική δραματουργία.
Κάτι γίνεται τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την ελληνική δραματουργία. Παίζω σε ένα έργο-κείμενο του Θάνου Αλεξανδρή και η επόμενη μου δουλειά μαζί με τον Πάνο Ζουρνατζίδη, θα είναι το Lebensraum του θεσσαλονικιού Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Πηγής Δημητρακοπούλου.
Η θέση του ηθοποιού σήμερα.
Ο ηθοποιός μέσα από την τέχνη του προσπαθεί να βρεί το δρόμο του, το δίκιο του (;) και τη δικαίωση του. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Πληροφορίες Παράστασης
ΗΘΟΠΟΙΟΙ (Αλφαβητικά): Θάνος Αλεξανδρής, Μυρτώ Γκόνη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Νίκος Λεκάκης, Νίκος Μαγδαληνός, Νικόλας Μακρής, Λίλα Μπακλέση, Μάγδα Πένσου, Ιωσήφ Πολυζωίδης, Όμηρος Πουλάκης, Αλέξανδρος Τσιούκας
Μια θεατρική παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή!
Συγγραφέας: Θάνος Αλεξανδρής
Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Κίρκη Καραλή
Δραματουργική επεξεργασία: Κίρκη Καραλή, Αναστασία Τζέλλου
Χορογραφίες: Δήμητρα Χαραλάμπους
Μουσική: Κώστας Βόμβολος
Σκηνικά: Ζωή Μολυβδά – Φάμελη
Κοστούμια: Απόστολος Μητρόπουλος
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού, Τζέσσικα Κουρτέση, Άντζελα Τζάνου
Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης
Βίντεο: Νικόλας Μακρής
Επικοινωνία: BrainCo S.A.
Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη, Γιάννης Μπαλαφούτης
Παραγωγή: Νίκος Ζαμπόγλου, Κίρκη Καραλή
Από την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου, κάθε Πέμπτη έως Κυριακή,
στο ανακαινισμένο θέατρο «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ», στην Πλάκα.