Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Επικαιρότητα

Ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή ο νέος, αυστηροποιημένος Κ.Ο.Κ.!

Σημαντικές αλλαγές φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει πολύ υψηλά πρόστιμα για τους οδηγούς που παρανομούν και εισάγει την έννοια της υποτροπής για όσους συνεχίζουν να υποπίπτουν στις ίδιες παραβάσεις

.Η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η παραβίαση του «κόκκινου», η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η παραβίαση του ορίου ταχύτητας επιφέρουν ποινές που ξεκινούν από τα 350 ευρώ και φτάνουν τις 8 χιλιάδες ευρώ, ανάλογα την παράβαση. Ενώ ο οδηγός θα στερηθεί το δίπλωμα από δύο μήνες έως και τέσσερα χρόνια.

 

Οι αλλαγές έχουν στόχο «να προστατέψουν τους οδηγούς από τους επικίνδυνους οδηγούς», όπως το περιγράφει αρμόδια πηγή, ενώ ο κ. Μητσοτάκης θα αξιοποιήσει την ευκαιρία για να αναφερθεί εκ νέου στην τήρηση της νομιμότητας και των ελέγχων με τεχνικά μέσα προκειμένου να εξασφαλιστεί η εφαρμογή των μέτρων.

 

Ο νέος ΚΟΚ έχει δημιουργήσει κόντρα με τους οδηγούς ταξί, αφού τους αποκλείει από τις λεωφορειολωρίδες, με εξαίρεση μόνο την επιβίβαση και αποβίβαση όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο, καθώς και κατά τις νυχτερινές ώρες. Επίσης, τα ταξί μηδενικών ρύπων και ειδικού τύπου ΑμεΑ θα κινούνται ελεύθερα.

 

Ο υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης έχει την πλήρη στήριξη του Μεγάρου Μαξίμου σε αυτή την πολιτική, κάτι που θα εκφραστεί και από τον πρωθυπουργό στην ομιλία του.

 

Τα πρόστιμα για κινητά, όρια ταχύτητας και λεωφορειολωρίδες

 

Οι ποινές ξεκινούν από τα 350 ευρώ και αυστηροποιούνται, σε περίπτωση υποτροπής, φθάνοντας ακόμη και στην αφαίρεση του διπλώματος για 8 έτη. Σύμφωνα με την Καθημερινή και πληροφορίες από το υπουργείο, για τη χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς την πρόκληση ατυχήματος ο σημερινός ΚΟΚ προβλέπει την αφαίρεση της άδειας οδήγησης αλλά και των πινακίδων για 60 ημέρες. Με βάση τον υπό αναθεώρηση ΚΟΚ προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.

 

 

Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο για τη χρήση κινητού (χωρίς την πρόκληση ατυχήματος) ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ, ενώ το δίπλωμα αφαιρείται για 180 ημέρες.

 

Σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για 1 έτος.

 

Εάν βέβαια ο οδηγός προκαλέσει ατύχημα που επιφέρει βαριά σωματική βλάβη ή θάνατο, επιβάλλονται οι ποινές του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση.

 

Μία από τις βασικότερες μεταβολές αφορά τη μεταφορά της ευθύνης αποκλειστικά στον οδηγό.

 

Μέχρι σήμερα, οι κυρώσεις συχνά περιλάμβαναν την αφαίρεση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας του οχήματος. Πλέον, αυτό καταργείται.

 

Οι ποινές θα επιβάλλονται αποκλειστικά στο φυσικό πρόσωπο που οδηγεί, γεγονός που αλλάζει ριζικά την αντίληψη περί ευθύνης στην οδική συμπεριφορά.

 

Δεν θα αφαιρούνται πλέον πινακίδες ή άδειες κυκλοφορίας, αλλά οι κυρώσεις εστιάζουν στο φυσικό πρόσωπο που διαπράττει την παράβαση, ανεξαρτήτως σε ποιον ανήκει το όχημα.

 

Πρόστιμα για παραβάσεις και στους διαβάτες

 

Μια ιδιαίτερα πρωτοποριακή διάταξη του νέου ΚΟΚ εισάγει διοικητικά πρόστιμα και για πεζούς που δεν τηρούν βασικούς κανόνες κυκλοφορίας.

 

Συγκεκριμένα:

 

30 ευρώ πρόστιμο προβλέπεται για πεζούς που παραβιάζουν ερυθρό σηματοδότη ή δεν χρησιμοποιούν τις προβλεπόμενες διαβάσεις.

 

Αντίστοιχα, για τους οδηγούς που παραβαίνουν τον ίδιο κανόνα, το πρόστιμο ανέρχεται στα 700 ευρώ, ενώ προβλέπεται και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα.

 

Αυτή η ρύθμιση σηματοδοτεί για πρώτη φορά μια συστημική προσπάθεια περιορισμού της ανομίας και από την πλευρά των πεζών, αναγνωρίζοντας τη σημασία όλων των χρηστών του οδικού δικτύου.

 

Ισόπεδες διαβάσεις: Μηδενική ανοχή στις παραβιάσεις

 

Μεγάλο βάρος δίνεται στην παραβίαση σιδηροδρομικών διαβάσεων, ένα θέμα που επανειλημμένα έχει προκαλέσει τραγικά περιστατικά. Ο νέος ΚΟΚ ενισχύει τις κυρώσεις δραστικά:

 

Η παράκαμψη κινητών εμποδίων ή φωτεινής σηματοδότησης σε σιδηροδρομική διάβαση κατατάσσεται στην Κατηγορία Ε4 (υψηλού κινδύνου).

 

Επισύρει πρόστιμο 1.200 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

 

Επιπλέον, ενεργοποιούνται ποινικές διατάξεις, καθώς η πράξη θεωρείται ικανή να προκαλέσει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή.

 

Όπως υπογράμμισε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παραβάσεις αυτού του τύπου αντιμετωπίζονται πλέον και ως ποινικά αδικήματα, με προβλεπόμενες ποινές κάθειρξης έως 10 έτη, εφόσον διαταραχθεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας.

 

Αυστηροποίηση με στόχο την πρόληψη

 

Ο τελευταίος εκτενής ανασχεδιασμός του ΚΟΚ είχε γίνει το 2007. Η νέα τροποποίηση δεν περιορίζεται σε διοικητικές ποινές, αλλά στοχεύει σε μια βαθύτερη αλλαγή κουλτούρας στην οδική συμπεριφορά, αναδεικνύοντας τη συλλογική ευθύνη για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.

 

 

Πηγή Ζούγκλα

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button