
Στην Ολλανδία φτιάχνουν τούνελ σε 48 ώρες στην Ελλάδα η Γέφυρα της Κυρά Βρύσης ειναι κλειστή 3,5 χρόνια και βλέπουμε…
Ένα βίντεο από την Ολλανδία που εδώ και χρόνια κάνει τον γύρο του διαδικτύου, δείχνει πώς σε μόλις 48 ώρες ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός τούνελ κάτω από τον αυτοκινητόδρομο Α12. Μεθοδικότητα, οργάνωση, συντονισμός. Το αποτέλεσμα;
Τον Μάιο του 2016, αξιωματούχοι της Rijkswaterstaat εγκατέστησαν μια σήραγγα κοντά στο Ede, η οποία ζύγιζε 3.600 τόνους και είχε μήκος 230 πόδια, κάτω από τον αυτοκινητόδρομο, σε μόλις ένα Σαββατοκύριακο. Ο δρόμος παραδόθηκε ξανά στην κυκλοφορία πριν καν οι πολίτες συνειδητοποιήσουν την εκσκαφή και την τοποθέτηση της νέας σήραγγας.
Με αφορμή μήνυμα αναγνώστη μας, ερχόμαστε στην Ελλάδα.
Στον Δήμο Λουτρακίου, ο παράλληλος δρόμος με την εθνική οδό, από τη διασταύρωση με την Κυρά Βρύση μέχρι και το Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο, παραμένει κλειστός εδώ και τρισήμισι χρόνια. Η γέφυρα έχει υποστεί καθίζηση και θεωρείται εύθραυστη. Οι δηλώσεις μιλούν για «προκαταρκτικές αξιολογήσεις», «υποχωρήσεις στη στατική δομή» και «ανάγκη για δημοπράτηση».
Ωστόσο, ο δρόμος παραμένει κλειστός.
Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη για πάνω από δύο χρόνια το ένα ρεύμα κυκλοφορίας ήταν εκτός λειτουργίας και τώρα πια ολόκληρη η γέφυρα έχει βγει από χρήση τρισήμισι χρόνια, και όπως πάει θα μείνει έτσι για πολύ ακόμα.
Πώς γίνεται λοιπόν στην Ολλανδία να στήνουν ένα ολοκληρωμένο τούνελ μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, και στην Ελλάδα να ψάχνουμε τρία χρόνια για το αν και πότε θα βγει ένας διαγωνισμός;
Η απάντηση είναι δυστυχώς γνωστή… γραφειοκρατία, αδράνεια, αδιαφορία. Κι όλα αυτά πληρώνονται από τον πολίτη, που αντί να απολαμβάνει σύγχρονες υποδομές, εγκλωβίζεται σε κλειστούς δρόμους και επικίνδυνα παρακαμπτήρια.
Η σύγκριση δεν γίνεται για να μειώσουμε τη χώρα μας, αλλά για να αναδείξουμε την κραυγαλέα ανικανότητα. Για να υπενθυμίσουμε ότι όταν αλλού τα έργα γίνονται σε ώρες, εδώ χάνονται χρόνια. Και για να απαιτήσουμε το αυτονόητο… να πάψει η Ελλάδα να είναι ο τόπος των ατελείωτων υποσχέσεων και να γίνει ο τόπος των έργων.
Πηγή sfentona