Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Ανάπτυξη της τάξεως του 0,9% εμφανίζει η αγορά των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2022, η οποία ωστόσο προέρχεται από τις αυξημένες τιμές καθώς την ίδια στιγμή η ζήτηση έχει μειωθεί.
Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων ΝielsenIQ και παρατηρώντας την επιλεγμένων κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των Τροφίμων και Ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%.
Αναλυτικά ανά κατηγορία, στο τρόφιμα οι τιμές σε ελαιόλαδο, συσκευασμένο τυρί και άλευρα, έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% και +9,5% αντίστοιχα. Στην αύξηση αυτή, όπως επισημαίνεται, έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.