Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Επικαιρότητα

ΠΌΤΕ ΞΕΚΙΝΆΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΌ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ; ΠΟΙΑ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΑ ΤΟΥ ;

 

 

Ένα αποφασιστικό βήμα για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα έχει πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα χαρακτηριστικά, θα γίνει την προσεχή Τετάρτη 4 Οκτωβρίου.

Προ των πυλών βρίσκονται πλέον τα εγκαίνια της λειτουργίας του πολύπαθου Μετρό Θεσσαλονίκης, μιας και το μόνο που απομένει είναι η διευθέτηση κάποιων λεπτομερειών.

Όπως επανέλαβε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Economist Third Thessaloniki Metropolitan Summit», στην ενότητα με θέμα: «Οι Υποδομές και οι Μεταφορές ως μοχλός ανάπτυξης», το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024, αλλάζοντας πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

 

Διευκρίνισε δε ότι η σύμβαση ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησής του -ένα βήμα που είναι απαραίτητο προκειμένου να παραδοθεί το έργο στο επιβατικό κοινό της πόλης- θα υπογραφεί στις 4 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις αρχές του 2023 προχώρησε με διαδικασίες-εξπρές και ανάδοχο αναδείχθηκε το σχήμα ATM-EGIS υπό την επωνυμία ΤΗΕΜΑ (THEMA Consortium) το οποίο θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του μέσου σταθερής τροχιάς για 11 χρόνια, με το προσφερόμενο συνολικό τίμημα να ανέρχεται στα 249,93 εκατ. ευρώ.

Διευκρινίζεται ότι δίχως φορέα λειτουργίας η εκκίνηση των δρομολογίων θα ήταν αδύνατη, ακόμα και αν το Μετρό ήταν λειτουργικά έτοιμο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει με 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Οι συρμοί της Θεσσαλονίκης θα λειτουργούν -για πρώτη φορά στην Ελλάδα- αυτόματα χωρίς οδηγό (driverless) και θα είναι πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ για πρώτη φορά στη χώρα μας θα δούμε αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών. Αυτές θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, αποτρέποντας με αυτό τον τρόπο την πρόκληση ατυχημάτων.

Λίγους μήνες αργότερα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά, με τους σταθμούς να είναι οι Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα, ενώ σε σειρά προτεραιότητας έχει μπει η επέκταση προς τα βορειοδυτικά, η τελική χάραξη της οποίας θα οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, όπως έχει αναφέρει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

 

 

 

Πηγή Car and motor

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button