Νέο Dacia Duster: Οδηγούμε το κορυφαίο value for money SUV
Το Dacia Duster, το SUV που έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο value for money με σπουδαία εμπορική επιτυχία μπήκε στην τρίτη γενιά του και το Top Gear είχε την ευκαιρία να συστηθεί μαζί του από κοντά. Έχουμε το video.
To Dacia Duster παρουσιάστηκε επισήμως στην τρίτη γενιά του, δείχνοντας σημαντική αναβάθμιση όσον αφορά την ποιότητά του και την επαφή του με την τεχνολογία, φέρνοντας έναν σημαντικό άνεμο δροσιάς για την Dacia.
Το δημοφιλές SUV που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και στο οποίο η ρουμανική φίρμα στηρίζει σημαντικά το μέλλον της, έρχεται και μοιάζει λίγο… βελούδινο. Με αναβαθμισμένο εξοπλισμό και αναμφίβολα πιο εντυπωσιακή εμφάνιση.
Κάτι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε τι θα συμβεί με τις τιμές του και κατά πόσο οικονομικά προσιτό θα παραμείνει; Η Dacia επιμένει ότι το Duster θα συνεχίσει να προσφέρει εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής και ότι θα είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο στην κατηγορία του.
Το πόσο προσιτό θα είναι, είναι ακόμα ανοιχτό, αλλά αν είναι αρκετά φθηνό, θα είναι μια εύκολη υπόθεση η επιτυχία του. Συνεπώς ας δούμε τις λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν σε σχέση με τον προκάτοχό του από τον Tom Ford και ας προσευχηθούμε όλοι μαζί η Dacia να κάνει το “θαύμα” της και σε αυτήν την περίπτωση και να διατηρήσει την τιμή του νέου Duster σε χαμηλά επίπεδα.
Η εμφάνιση
Αισθητικά το νέο Dacia Duster δεν κρύβει την δουλειά που έχει γίνει από το τμήμα design. Η έμπνευση εντοπίζεται στο πρωτότυπο Dacia Bigster που παρουσίασε η εταιρεία το 2021, καθώς τα περισσότερα στοιχεία της εμφάνισης προέρχονται από αυτό το μεγαλύτερο SUV.
Στην περίπτωση του Duster η μάσκα εμπρός έχει ανέβει ακόμη πιο ψηλά από την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου που κυκλοφορεί και ο προφυλακτήρας είναι πιο περίτεχνος, μεγαλύτερος και οριοθετεί πολύ πιο ουσιαστικά τις γραμμές του εμπρός τμήματος.
Από την μέση και πίσω το Duster παραμένει μυώδες αλλά σαφώς πιο εκλεπτυσμένο με τις χειρολαβές των πίσω θυρών να έχουν κρυφτεί στα ψεύτικα φινιστρίνια και τα αληθινά πίσω φινιστρίνια να έχουν ενσωματωθεί στον συνολικό σχεδιασμό δημιουργώντας πιο σύγχρονη οπτική και εμφάνιση.
Αντίστοιχα πιο αρμονικές με ένα σουλούπι που δείχνει να ασχολείται με τις έννοιες της αεροδυναμικής πολύ περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο, είναι και οι μπάρες οροφής που είναι αρθρωτές και τόσο διακριτικές όσο χρειάζεται για να καταλαβαίνει κανείς πως αυτό είναι ένα αρκετά heavy duty SUV.
Οι εκδόσεις
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες του νέου Dacia Duster η Dacia ανακοινώνει τρία σύνολα. Το πιο σημαντικό και ενδιαφέρον είναι αυτό που έχουμε γνωρίσει στο Dacia Jogger που περιλαμβάνει τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Με αυτό η Dacia υπόσχεται πως θα μπορούμε να κινούμαστε σε ποσοστό 80% των αστικών μετακινήσεων μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ πάντα η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται χάρη στον ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια.
Η αιχμή του δόρατος είναι προφανώς το Duster ECO-G 100. Η Dacia, παραμένει πιστή στο διπλό καύσιμο (βενζίνη και υγραέριο) σε όλα τα μοντέλα εσωτερικής καύσης, με την ονομασία ECO-G. Η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 999 κ.εκ. και η απόδοση θα κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα δηλαδή περί τους 100 ίππους είτε με το καύσιμο βενζίνης, είτε με το υγραέριο.
Το Duster TCe 130 είναι η νεότερη έκδοση στην γκάμα του Dacia Duster, καθώς χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από την εταιρεία μια λύση που έχει δοκιμαστεί από την Renault κυρίως. Συνδυάζει έναν νέας γενιάς 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48V.
Αυτός ο κινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Παρέχει επίσης μεγαλύτερη ισχύ κατά την επιτάχυνση από το υπάρχον μοντέλο TCe 130, καθιστώντας το όχημα πιο ευέλικτο και πιο ομαλό στην οδήγηση.
Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh χωρίς να κάνει αισθητή τη διαφορά για τον οδηγό. Το σύστημα κίνησης TCe 130 διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων στις εκδόσεις 4×2 και 4×4.