Κάτω του μέσου όρου οι Έλληνες μαθητές
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τεστ που πραγματοποιείται κάθε 3 χρόνια υπό την αιγίδα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) με τους 15χρονους Έλληνες μαθητές να καταλμβάνουν την 43η θέση από τις 72 χώρες.
Τις πρώτες θέσεις με την καλύτερη επίδοση κατέχουν μαθητές από Σιγκαπούρη, Ιαπωνία και Εσθονία, Ταϊβάν, Φινλανδία, Μακάο, Καναδά, Βιετνάμ, Χονγκ Κονγκ και Κίνα, ενώ με τη χειρότερη είναι η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κύπρος και οι χώρες των δυτικών Βαλκανίων.
Αξιολογήθηκαν στις επιστήμες, στην κατανόηση κειμένου και στα μαθηματικά με εμφανή την κάμψη τους και την πτώση στα βασικά μαθήματα που είναι απαραίτητα τόσο για την ευρύτερη γνώση όσο και για την επαγγελματική εξέλιξη.
Η Ελλάδα έλαβε:
- 455 βαθμούς στις επιστήμες πέφτοντας 6 βαθμούς σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα,
- 467 στην κατανόηση κειμένου πέφτοντας 8 βαθμούς,
- 454 στα μαθηματικά καρδίζοντας μόλις 1 βαθμό.
Ενώ η δαπάνη ανά μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 20% από το 2006 στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο 12 από τις 72 χώρες είδαν τις επιδόσεις να βελτιώνονται αυτό το διάστημα, αναφέρεται στην έκθεση εμφανίζοντας χαμηλές επαγγελματικές προσδοκίες και έλλειψη κινήτρων.