Η ΤΕΡΝΑ διαψεύδει τον Γ. Γεραπετρίτη .
Με έγγραφό της η πανίσχυρη κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ αμφισβητεί τις διαβεβαιώσεις του υπουργού για ολοκλήρωση έργων στον ελληνικό σιδηρόδρομο ώς τις 30 Ιουνίου και ζητά πρόσθετη αποζημίωση.
Την απόλυτη σύγχυση που επικρατεί στα έργα ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα οποία τόσο εντατικά προσπάθησε να διαφημίσει η κυβέρνηση τις πρώτες εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, αναδεικνύει έγγραφο στο οποίο η πανίσχυρη κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ αμφισβητεί τις διαβεβαιώσεις του Γ. Γεραπετρίτη για ολοκλήρωση έργων ώς τις 30 Ιουνίου και ζητά πρόσθετη αποζημίωση.
Το έγγραφο που έστειλε η ΤΕΡΝΑ προς την ΕΡΓΟΣΕ στις 9 Μαΐου 2023 αποκάλυψε χθες με ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και πρώην ανεξάρτητος βουλευτής Αχαΐας, Νίκος Νικολόπουλος, βάζοντας τίτλο: «Ο πεθερός διαψεύδει τον γαμπρό… Χαστούκι από την ΤΕΡΝΑ στον Γεραπετρίτη».
Στην ανακοίνωση, αρχικά παρατίθενται οι δηλώσεις του υπουργού Επικρατείας Γεραπετρίτη, στον οποίο ανατέθηκε μετά το δυστύχημα (2/3/2023) και η διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και η εποπτεία των φορέων που υπάγονται σε αυτό.
Υπενθυμίζεται ότι από τις πρώτες μέρες ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι μέρος της αποστολής του ήταν να διασφαλίσει την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων την ώρα που το πανελλήνιο μάθαινε ότι υπήρχαν συμβάσεις που εκκρεμούσαν από το 2007 για τα συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και αυτόματης πέδησης (ETCS) – τα οποία θα απέτρεπαν το δυστύχημα εάν λειτουργούσαν.
«Ως το τέλος Ιουνίου»…
Στις 27 Απριλίου 2023, ο κ. Γεραπετρίτης μετέβη στη Λάρισα στην προσπάθειά του να πει για ακόμη μία φορά ότι εκεί λειτουργούσε «τοπική τηλεδιοίκηση», μετονομάζοντας έτσι τον τοπικό πίνακα χειρισμού. Προχώρησε όμως και σε άλλες εξαγγελίες από τις οποίες προέκυπτε ότι ώς το τέλος Ιουνίου θα λειτουργούσαν όλα τα συστήματα στο δίκτυο μεταξύ Αχαρνών (Αττική) και Πλατέος (Ημαθία), πλην του τμήματος Οινόη-Τιθορέα. Ομως, στην προ εβδομάδος επιστολή της η ΤΕΡΝΑ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
● Ειδικά για το υποτμήμα Αχαρνές-Οινόη η ολοκλήρωση των εργασιών για το ETCS εξαρτάται άμεσα από την πρόοδο της άλλης σύμβασης, της διαβόητης 717 του 2014 που είχε αναλάβει η ΤΟΜΗ (ΑΚΤΩΡ) μαζί με την ALSTOM.
● Οι εργασίες του ETCS στο Αχαρνές-Οινόη είχαν ολοκληρωθεί από το έτος 2010 (πριν 13 χρόνια) χωρίς όμως να γίνουν δοκιμές (δεν διατέθηκε τότε το… κατάλληλο τροχαίο υλικό) και στη συνέχεια οι εγκαταστάσεις βανδαλίστηκαν. Ακολούθησαν εργασίες ανάταξης μέσω της σύμβασης 717, αλλά η ΕΡΓΟΣΕ δεν γνωστοποίησε τις νέες μελέτες σηματοδότησης για να εκπονηθούν νέες μελέτες για το ETCS.
● Στις 24 Απριλίου 2023, η ΕΡΓΟΣΕ έστειλε το νέο χρονοδιάγραμμα για τη σύμβαση 717, βάσει του οποίου το σύστημα σηματοδότησης στον Αχαρνές-Οινόη ολοκληρώνεται στις 30 Ιουνίου αλλά τα πιστοποιητικά ασφαλείας θα εκδοθούν έως τις 30/7/2023. Με βάση τα παραπάνω, η ΤΕΡΝΑ δηλώνει ότι οι εργασίες για το ETCS μαζί με τις δοκιμές θα γίνουν ώς τις 21 Αυγούστου, αλλά για την έκδοση πιστοποιητικού από τον αρμόδιο φορέα θα φθάσουμε στις 28/9/2023.
● Ως εκ τούτου, η ΤΕΡΝΑ τονίζει ότι είναι «χρονικά αδύνατη» η έκδοση πιστοποιητικού για το τμήμα Αχαρνές-Οινόη ώς τις 30 Ιουνίου, ώστε να εκπληρωθεί η εξαγγελία του υπουργού Γεραπετρίτη.
● Παρά ταύτα, η ΤΕΡΝΑ λέει ότι μπορεί να επιταχύνει τις διαδικασίες, εφόσον η ΕΡΓΟΣΕ εγκρίνει πρόσθετο υπερσυμβατικό κόστος 75.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, όμως, «νίπτει τας χείρας» εάν δεν προλάβει καθώς για να συμβεί αυτό θα πρέπει να διατεθεί σε συγκεκριμένες ημερομηνίες (28-30 Ιουνίου) ειδικά εξοπλισμένος συρμός, και οι εργασίες της σύμβασης 717 να έχουν ολοκληρωθεί από τις 15 Ιουνίου ώστε να μείνει χρόνος για τις απαραίτητες δοκιμές. Η ΤΕΡΝΑ επισημαίνει ακόμη ότι υπάρχει κίνδυνος για πρόσθετες καθυστερήσεις διότι, την ώρα που θα γίνονται αυτές οι δοκιμές, «δεν θα έχει εκδοθεί η Εκθεση Ασφαλείας» η οποία είναι πιθανό να «περιλαμβάνει παρατηρήσεις ως προς το σύστημα σηματοδότησης» και αυτό θα οδηγήσει στην ανάγκη «να επαναλάβουμε μέρος ή το σύνολο των δυναμικών δοκιμών προκειμένου να είναι σύμφωνες με τις ενδεχόμενες παρατηρήσεις της Εκθεσης Ασφαλείας».
● Πάντως, εκτός από το «πρόσθετο υπερσυμβατικό κόστος» των 75.000 ευρώ που ζητά η ΤΕΡΝΑ, στην ίδια επιστολή επιφυλάσσεται και για το κόστος άλλων παλαιότερων εργασιών. Αναφέρεται συγκεκριμένα σε εργασίες ανάταξης ζημιών στο υποτμήμα Αχαρνές-Οινόη «που προκλήθηκαν από τις πυρκαγιές του 2021 και από βανδαλισμούς».
Συμπεραίνοντας, ο Ν. Νικολόπουλος σημειώνει ότι «οι δεσμεύσεις του υπουργού Επικρατείας για τη λειτουργία της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και του ETCS σε όλα τα τμήματα γραμμής Αχαρνές μέχρι Πλατύ (πλην του τμήματος Οινόη-Τιθορέα) έως το τέλος Ιουνίου είναι ανεδαφικές και διαψεύδονται ουσιαστικά από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ του πεθερού του κ. Γεραπετρίτη, η οποία, για να σιγοντάρει τον εκλεκτό της υπουργό Επικρατείας, αναφέρει απλά στην παραπάνω επιστολή της ότι θα επιχειρήσει, με το αζημίωτο, να συνδράμει την προσπάθεια της ΕΡΓΟΣΕ για λειτουργία της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και του ETCS στο τμήμα Αχαρνές-Οινόη έως το τέλος Ιουνίου, επιφυλασσόμενη όμως να προβεί σε περαιτέρω παρατηρήσεις ως προς τον χρόνο ολοκλήρωσης των λοιπών υποτμημάτων της σύμβασης ETCS, καθώς και να προβεί σε περαιτέρω αναθεώρηση του υποβαλλόμενου µε την επιστολή της χρονοδιαγράμματος».
Πηγή : efsyn.gr