Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της εφημερίδας μας
Επικαιρότητα

Εξέλιξη που ανατρέπει τα δεδομένα της πτώσης του Mirage 2000-5 – Ο σμηναγός Γ.Μπαλταδώρος θα ζούσε αν δεν τον πρόδιδε ο ραδιοφάρος της Σκύρου

Κι όμως, η τραγωδία με το Mirage 2000-5 στη Σκύρο με τον νεκρό σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν όλα τα όργανα και τα συστήματα ραδιοναυτιλίας του αεροδρομίου της Σκύρου λειτουργούσαν κανονικά και δεν βρίσκονται εκτός ορισμένα από αυτά, όπως ο ραδιοφάρος. Σημειώνεται πώς την μοιραία εκείνη ημέρα το αεροδρόμιο της Σκύρου αρχικά ήταν κλειστό λόγω καιρού και άνοιξε στη συνέχεια, όταν και απογειώθηκαν τα δύο Mirage να πάνε για αναχαίτιση των τουρκικών F-16. 

Πολλοί λοιπόν άφησαν να εννοηθεί ότι τα αίτια της συντριβής θα πρέπει να αναζητηθούν στο έτσι κι αλλιώς τεράστιο ποσοστό του «ανθρώπινου παράγοντα» στον οποίο τελικά αποδίδονται τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα. Παντού στον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα, ο «ανθρώπινος παράγοντας» ταυτίζεται με το “λάθος χειριστή”. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως τις περισσότερες, αυτό να ΄ναι σωστό.

Ο «ανθρώπινος παράγοντας» όμως δεν μπορεί να αφορά μόνο στους χειριστές.Και δεν μπορεί πάντα να φταίνε μόνο αυτοί. Άνθρωποι εμπλέκονται σε μια πτήση χωρίς να ΄ναι στο πιλοτήριο. Και μπορεί δικά τους λάθη, παραλείψεις ή καθυστερήσεις να ΄χουν παίξει καθοριστικό ρόλο σ΄ ένα αεροπορικό δυστύχημα. Στην περίπτωση του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου που σήμερα θα γιόρταζε την ονομαστική του εορτή, είναι εξαιρετικά πιθανό να βρισκόμαστε σε μια τέτοια περίπτωση ανθρώπινου λάθους που δεν βαρύνει όμως τον χειριστή!

Το militaire.gr αποκαλύπτει σήμερα ένα έγγραφο το οποίο ανατρέπει τα δεδομένα όσον αφορά στο ανθρώπινο λάθος σύμφωνα με το οποίο ο ραδιοφάρος της Σκύρου που θα έδινε την απαραίτητη βοήθεια κατά τη προσέγγιση του σμηναγού στο αεροδρόμιο, ήταν εκτός λειτουργίας.

Ειδικά με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στη περιοχή, όπου η ορατότητα ήταν προβληματική, η λειτουργία του ραδιοφάρου ήταν κάτι παραπάνω από αναγκαία. Όπως προκύπτει από το έγγραφο υπάρχουν κι άλλες ελλείψεις στο αεροδρόμιο, οι οποίες όμως στο συγκεκριμένο συμβάν δεν έπαιξαν ρόλο.

Στο σχεδιάγραμμα που έχει φτιάξει άνθρωπος που έχει ασχοληθεί με διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων γίνεται σαφές πως ο ραδιοφάρος θα απέκλειε την τραγωδία με το Mirage 2000-5.

Το θέμα του ραδιοφάρου που ήταν εκτός λειτουργίας θα απασχολήσει ασφαλώς την επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα συντάξει το πόρισμα για τη συντριβή του αεροσκάφους. Το βέβαιο είναι πως αυτό το στοιχείο δείχνει ότι κανένας μας δεν πρέπει να βιάζεται και να ταυτίζει πάντα το «ανθρώπινο λάθος» με τον χειριστή ενός αεροσκάφους, ειδικά όταν αυτός δεν είναι πια στη ζωή και δεν μπορεί να μιλήσει.

pentapostagma.gr

enloutrakio

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button